takde kerja,,,

xde kerja merujuk kepada puisi luahan perasaan yg cuba aku ukirkan - refer posting sebelum.
Selepas beberapa ketika, selepas rakan mpp aku berkahwin iaitu irfan(tam), ain (uda) , aku tak terasa apa-apa, tetapi setelah masuk alang plak kahwin rasa cam sebak pulak . Napa ntah? maybe sebab satu-satunya orang yang aku suspek a.k.a respect dalam dunia ini akan berkahwin dan kami semua yag suka merujuk kepada dia payahlah nak bertanye a.k.a bergurau senda dengan alang lagi kerana yakni dia Laki orang.

Ghupanya, lama jugak aku berkenalan dengan alang ini. dr matrik pun dia bos aku sampai ke ump pun dia bos aku. Serius la kalo alang jadi PM memang aku drop engineer jadi menteri dia (if dia request la)..tapi kalo betul berlaku aku memang sanggup kerana anda memang tak dapat dah mencari pemimpin berkakilebar seperti alang ni serta bermata kecil. haha..nama pun alang, kerana kami menggunakan nama panggilan ini yang menyebabkan rasa rapat sekali dan kurang gap dan memang ada rasa sayang seperti ahli keluarga.

Tapi ntah kenapa da seorang warga keluarga kami bernama Angah sedang menghilangkan diri a.ka zafa. Putus cinta ke agaknya..dia ni memang tak patut.

Okla, balik to topik, alang bakal berkahwin 4 julai ni di Shah alama umah Syifa' (pengantin perempuan) dan 11 julai di Dungun (umah alang)..Jadi aku telah merancang a.ka. Pc program kepada majlis kahwin alang mengumpulkan rakan-rakan dr matrik ke mpp and geng koreiv jika ada yang nak hadir ke majlis tersebut.

Seperti yang ku jangka, riban orang la nak dtg wedding alang. Orang glamour dan dihormati ini memang mendapat tempat di hati kami semua. Beria-ria kami ini nak datang. Setelah usaha sms dan email sana-sini. Boleh dikatakan team Jpp aku dr Kmm dulu rata-rata nya hadir seperti wahyuni, amirah, fauzani, nurul, faiz, aini, acik, anuar (payah cari dia ni), rahim (dia yg lama tak contact pun ada), azam dan aku..hampir 1 team jpp dtg wedding alang. Bertuah tuan rumah ramai sokongan dari ahli keluarga cam kami ini. hehe..

Geng mpp pun ramai tapi ke belah dungun la rasanya, cam half2x. sbb ke shah alam akan join adalah ateh, usu, achik, uda, che de, along and geng koreiv.

Memang meriah giler wedding alang sebab kami semua datang dengan bersungguh2x dari jb pahang melaka terengganu semua turun seh..Apapun just nak wish alang and syifa berbahagia hingga akhir hayay, dan semoga persahabatan kita seakan happy family ini akan berkekalan sampai akhir hayat jugak ok. Nak anak korang panggil che we, auntie che we..haha sedap gak..
kalo uncle adol or uncle abon memang tak class..hehe

P/s - Jom siapa lagi nak join wedding alang..saing

5 comments:

syifa penawar said...

salam wth..awk~
thx dtg aritu..
heheh..touched plak baca entry awk nih..
sape kata lepas kawen x leh rpt x leh tnya2 x leh wat2 lawak sume?
buleh la..~
x yh la sedih2^^

An-Nasrullah said...

Salam cik we...alang n syifa ni...thanx so much for coming...sgt terharu dgn entry ni...alang memule mcm speechless la plak pas bace..x tau nk ckp pe..apepun..kepercayaan dan yakin cik we pd alang sgtlah alang hargai...tp cik we...alang xde la sebaik n sekaliber tu..insan hina lemah x berdaya je pun nih...

apepun...time kasih byk2 cik we^^..cik we leh jd menteri nnt..inshAllah...heh..

jemput ke Dungun...ajak kawan2 suma..

elliashah said...

korang ni wat aku touching...
sedih tapi happy..
semoga alang and syifa bahagia ke akhir hayat,
maaf che we tak dapat attend yang di dungun kerana menghantar pasangan cousin kawhin jugak di perak..

sayang korang dua..
auntie che we jangan lupa okies.
hehe

mr_jayzack said...

haidar,
asyik dapat A jer..tahniah..
jelesnyer..
senang ker master ni..
hati tgh berdebar2 nie..
huhuhu...

elliashah said...

aduhai bd..
alhamdulillah..
belajar dari mistake..
masakan orang seperti aku yang tidak berapa terror ini diberikan A maka orang seperti ko yang bagi aku memang sangat terror..4 flat la whole sem..amin.

doakan tuk aku jugak ye..
nanti dtg beronggeng di konvo aku amin