Terasa semalam

Bagai semalam aku jejakkan kaki ke kmm
Mengenali rakan-rakan seperjuangan disana
Semalam juga rasanya menjejakkan diri ke menara gading
Bergaul aku dengan teman sahabat dan rakan-rakan
Terasa baru lagi menjadi orang bekerjaya
Dunia yang dahulu makin jauh ditinggalkan

Mereka semakin menjauh dan menyendiri
Kurang sudah tawa dan hilai semua
Tak mampu aku nak menempuh lagi
Semakin matang yakni semakin dewasa

Kematangan penghalang utama
Akan bekeluarga dan perolah anak nanti
Fokus tertumpu kepada keluarga
Kita akan terasa makin jauh

Tapi keakraban tetap terjalin
Jika saling bertanya kabar
Tawa senda tetap terukir

Semoga persahabatan yang terjalin
Antara aku dan semua rasa seperti keluarga ini
tetap utuh walaupun berjauhan
Semoga keserasian ini dapat dilihat sehingga ke anak cucu

2 comments:

mr_jayzack said...

haidar jiwang..
hehehe

elliashah said...

aku jiwing tak jadi la..
sengaja mencuri bibit perhatian rakan-rakan
tetapi pija tetap blues jiwang no 1
tak boleh lawan punya