posto-posto lagi..gadjet-gadjet umah

gajet adalah term tuk benda2x elektronik sbnrnya..tapi spesial skit hr ni sbb bende2x kat umah aku pun aku panggil gadjet..ingat lagi dulu mula2x duk umah sewa..1st nite tido kat luar atas toto jer lapik lantai share 2 orng..(nasib ada jiran sedekah toto lama dia) + ada bantal sendiri..

lama-lama ktorng start..ada tilam, robok, perkakas bersih umah yg lain..


then, gaji aku pertama jer..bulan july aku beli tv 32'..(aset aku)
pastu dr berdua kami jadi bertiga..sementelah dgn kemasukan org ke 3..sepakatnya kami membeli dapur, then peti ais..kemudian streamyx 1.0MBps speed.+ router.
kesian kat tv aku duk kat lantai jer..akhirnya aku beli rak tv yg cute lagi coklat gelap..
pastu skang dh ada meja makan..yeye

skang umah dah penuh..ada a few lagi dalam list yang nek kene ada dlm umah cuteku ni, insyallah pas appraisal n jika Allah memberkati aku gaji pasti naik..maka bolehlah mendapatkan gajet berikut:

1. sofa (3 seater je) + kerusi cecomel
2. robok (almarai coklat gelap, dah ushaa kat care4)
3. CPU baru / notebook (mn satu dtg dulu)

skang tengoklah sendiri..
gaya idup bujang..x heaven langsung ok.



P/s - biler mahu kaya..engineer awam yang koroks..

6 comments:

mr junaidi said...

robok...
hehehe..
aku raser tu bahase yang dah almari aku tak pakai..
hehehe..

robok..
kalau kat trg org panggil gobok...
maksudnya still sama.. almari..
diambil dari perkataan inggeris..
cupboard..
ok..

elliashah said...

aha..ye lah tak yer..ye
aku reti guna perkataan tu pun sbb housemate aku org trgganu besut..sa..sa lagi org kelantan kota bharu
kene la pandai kecek pantai timur skit..
tapi aku jiwa still urban conservative..(konon-konon poyo cam bdk KL tapi hati tetap budak kampung gak)..huhu

idup gobok ku..

Mohd Hazaruddin said...

salam ...

bestnye hidup ko ...
its a good experience ...
aku teringin nak jadi macam ko ...
ada umah sendiri ...
boleh beli aset2 ...
memandangkan keje aku ni agak menyusahkan ...
rumah famili aku di Kok Lanas shajalah tempat aku nak penuhi impian tu ...

take care!

elliashah said...

hehe yerlah uddin..
eleh nanti ko kawin..nak kawin kan..
dgn sidia tu ko belilah asset 2x ko tue bersama kan..dok atas kapal duit berkepuk. ko boleh beli lumsum dowh..
mantop tue..sekali beli canggih terus nanti.
dah ada umah ko sendiri aku nk lawat ok..
hehe
udin and sidia

Anonymous said...

heheh..sonok nye..ko da ad meja mkn..sblom ni mkn kat lntai, skrng suda beralas..

umah ko mmg cute..
ak pon ske gak..
tnye owner ko..
leh cat2 umah kaler kiot2 x..
kalo nk lagi kiot p la tadika berdekatan..
amik contoh..
hahaha..

udin n sidia???..wah~

elliashah said...

haha..
kita kenekan udin n sidia..
wallah
semoga hubungan mereka berpanjangan
amin.
suke gak mrk berdua