Isu awal tahun 2009

SERANGAN ISRAEL
tahun baru ni baru je masuk 3 hari. Kita dah digemparkan dengan serangan israel atas pentadbiran hamas dan yg menjadi mangsa adalah umat islam sendiri. Dan yang paling menyayat hati hingga menusuk kalbu adalah ramainya kematian anak-anak kecil dan mereka yang tidak berdosa. Aku adalah yang oversensatif terhadap perkara-perkara sedih sebegini, kalo boleh jangan tengok sebab aku sangat mudah menitiskan air mata. Aku baru je tgk TV3 last night yang ayah kepada ramai kanak-kanak mati mendukung mayat anak masing-masing. Budak tu kelihatan kecil dan sungguh bersih dan comel. Betapa sakitnya hati mengenangkan mereka sudah mati akibat bom israel. Semoga di laknat orang-orang kejam tersebut. Obama pun tak mampu nak wat ape-ape (B**g*K).

PILIHANRAYA KERAJAAN PEMBANGKANG TERENGGANU
isu sama dan makin heboh dibincangkan, walhal aku malas nak amik tahu and nak dengan update korang. Malas tau tak. Tau menang kalah cukuplah. Tipu sana lakon sini kecoh sikit kasi gempakkan pilihanraya yang kecil tue tak da maknanya lah. Orang makin pandai makin berteknologi. Boleh pikir sendiri, x yah nak heboh sangat bg tau. Siapa sahaja yang menang kalau memang duduk dalam korupsi team. Perjuangan ikhlas macam-mana pun korang insyallah tidak berjaya. Ikut boss la beb..

KULIAH SARJANA KEJURUTERAAN (AWAM-STRUKTUR)
nampaknya lembaran br 2009 adalah menjadi seorang pelajar universiti semula. Tujuan aku mendapatkan master ini adalah untuk mengisi masa aku yg free di waktu weekand. Aku tak bleh duk diam bila weekand, dan aku tak puas hati bila aku duk umah shj tanpa aktiviti. Nak keluar every cuti aku x sanggup sbb pakai duit banyak sangat. Jadi aku pikir better aku study. Itu adalah sangat berbaloi untuk bazirkan duit. Selagi aku belum ada komitmen lain yang lebih besar cam kawin ..hehe saja gatal. (ntah makyea mana nak kawin ni)..And jika aku fedup jadi engineer aku bleh lompat jadi lecturer any time. hoho. (as lazy engineer aku x workholic ok). Kelas akan start 10 Januari ni..jadi kengkwan doakan kejayaan aku study dan menjayakan master aku ni yer. AMIN.

P/s - kengkwan jomlah reramai lagi join master club. meriah sikit. amin

6 comments:

`narumi said...

gud luck la ye.. skg ne xleh pkey master lg... baju john master jek la takat ne ade hehehe...

Mohd Hazaruddin said...

Dear haidar,

Happy study ok!

Take care ...

elliashah said...

tank u uddin,
nanti jumpe ko lagi bulan 3 yer..
lepak lagi b4 ko boarding memane ok..
hehe

elliashah said...

@narumi chan

haha TQ and cayok2x tu me..
che we bj john master pun xder..

Anonymous said...

heheh..gd luck erk..

ak pon sedey palestin nie..smpai xde kata2 yg mmpu merungkai mkne kesedihan ak nie..

semoga ko brjaya dgn ap yg ko lakukan..ak doa2kan je..

mawaR said...

u have award waiting for u...lets check!

http://mawarcherry.blogspot.com/2009/01/2008-cutes-3logger-award.html