Impian pak lah 2057 tanggungjawab kita..tau


SERATUS TAHUN MERDEKA SERATUS TAHUN KEMAJUAN 2057


Slm lepas pak lah berkata tentang impian 2057..dulu kia dgr daripada pm kita yg k4 tun mahathir mengenai wawasan 2020..ehm nampaknya pm kita memang suka meletakkan satu batu aras untuk rakyatnya melihat masa hadapan..(leaders who able to lead human to see the future is PM)

jadi apa ada ngn 2057 ini: nampaknya semakin beratlah tanggungjawab kita yang muda ni untuk memimpin negara pada masa akan dtg...tapi x taulah pada sahabat2x yg lain tapi sy sebagai rakyat malaysia memang merasakan bebannya apabila Perdana Menteri kita meletakkan sasaran 2057 ini..jadi apa kita perlu buat...(dengar dulu impian pak lah ok)


Impian pak lah 2057 ialah:

1. lahirkan pemenang nobel dlm 50 thun ini..dlm pelbagai bidang..ahli sukan ker, professer ke..penyair..artis..pelakon..atau..ahli bola sepak terkemuka..(waduhh...payah ni..tapi cayok2x)

2. student & prof masuk U terkemuka luar negara & U tempatan jd pusat antarabangsa plak..(kira terbalik la plak ni...ehm sblm tu kena tingkatkan bil prof dalam U malaysia)

3. negara perintis dlm alternative energy such as biofuel..(yg bdk kimia usaha keras sikit ok..)

4.
Malaysia mesti bersaing dgn org luar, jadi pusat islam terkemuka ke..pusat biotek ke atau pusat pertanian..dan (bukan pusat judi hehe...) ok

rasanya ini jer..tak banyak impian paklah..tapi cara nak mencapai impian ni ada beribu2x lemon..so kekawan kita kena study hard dan pastikan kita adalah salah seorang yang menyumbang kepada negara..

ingatlah..

' dont ask what Malaysia have give to you, but ask yourselves what u can give to your beloved Malaysia'


3 comments:

Anonymous said...

kekwan pikirkanlah cara utk kita tunaikan impian pak lah ini...yerk

Anonymous said...

yerlah..bgus paklah..aku cuba pikirkanlah..

Anonymous said...

bagus, tetiba semangat patriotik aku meningkat, moga2x kita boleh bantu capaikan impian PM kt. cayok2x,,paklah..thanks korang