Aku buat SLAB & My 1st day at work

Weekand

Aku telah bekerja sebagai buruh kasar dirumah menyiapkan lantai baru sebesar 4 kaki x 3 kaki di kwsan dapur rumah aku. Betapa penatnya aku, membancuh simen, menengok adik laki aku angkat pasir, menyemen, menyusun batu-bata, menangkut air & cemen, menjadi mandur pada adik2x aku dan menjadi kuli menyiapkan finishing lantai aku. Rugi aku xda gambar nak di tunjukkan.

Maka akhirnya tangan aku menjadi kasar bangat sebb terlalu banyak bermain dengan cement n pasir. Erk jijik kotor dan hancing akan bau cement itu. Apapun aku berjaya menyiapkan tugas aku buat slab dr jam 12 tgh sampai jam 6 ptg. Pastu bantai tido sejam sampai magrib..
huhu, malam plak blackout jam 8. jadi kami sekeluarga habiskanlah masa dalam gelap makan kuaci, borak2x and saling kutuk mengutuk antara satu sama lain. Tepat jam 11 mlm semua orng pun dah tido dan api ada balik jam 12 malam. yeah esok bgun pagi plak jam 5 untuk pergi kerja 1st day kat HLA Associates Sdn. Bhd.

untuk 1st day ini aku kenakan diri aku dgn baju batik kuning terang benderang. Actually aku pakai bj lain pg td baju lama jer, tapi mama kata today is 1st day kan, hehe aku pun pergilah tukar bj tue. Em rasa lebih motivasi dan terus ke tempat kerja. Amin.

Semoga pilihan aku memilih untuk kerja di sini adalah tepat dan diberkati Allah. Amin.

No comments: