apa beza technical requirement & method statement?

sementelah kerja ni yang makin sibuk nie, banyak responsible di terima dan sebagai hingusan jagung dalam menjadi engineer nie..kaget aku nak wat benda-benda technical ini..especially technical requirements and method statement..

sumpah ...

dah apa kebendalah dua benda nie..semalam PM untuk project Jb dah inform nak benda2x nie..dan submit tgh semalam..tapi berlanjutan sampai petang nie..dan akan ada yang akan di submit esok..

betapa tunggang langgangnya hidup aku pada hari ini, pagi ni ada interview kat sri hartamas. that's why aku pergi apply half day pada bos..dapat lak senang jer..jadi ingatkan bila balik ofis leh relax..sbb aku xder pagi tue so ingat kerja settle..

ghupanya..part aku semalam tue memang aku kena siapkan..itulah padahnya ingat orang lain dah wat tapi aku gak kena wat..pastu balik dr hartamas jam 12.30 sampai ofis. terus sambung wat benda alah itu..lintang pukang aku gi cari sue ina nak tau pasal pedestrian bridge..susah gak sbnrnya nak wat guidelines nie..takut requirement yang kita prepare terbabas dr scope or kurang dari scope..pusing-pusing..aku terus gak buat sampai lah ok..banyak kali gak kena condem n repair..buat telinga kuali jerlah.. nasib ada lenny gak dr ARZB..sbb dia dpt fax kat aku general method statement for bridge..wallah..

aku nak convey my thanks gak pada kak zana and kak zue yang dr electrical & water department on their advice tadi..walaupun sikit tapi amat bermakna..kuikuikui..

oklah..aku dapat gak siapkan 2 benda alah tu before 5.30..and aku sharp balik 5.35pm sbb penat sgt hari ini..dan trus menyinggah ke cc jap. (tabiat baru pi cc)

berbalik pada hal interview tadi: nak comment skit lah..
time interview bos tu terus tanya training wat ape? bleh pakai mic project n tau wat cpm tak..
aku plak br lepas wat benda alah tue jadi jwb tau jerlah..ok kalo cam tu masuk kerja 26hb lepas abis internship..wallah aku pun kata x leh..aku buntu waktu nak siapkan report n presentation..then dia kata under percubaan x leh amik cuti..kukui..aku kata cannot..aku ada presentation 6hb n n travel to kuching 23-25 jun. (dlm hati bos tu mesti kata aku manyak songeh belum kerja tetap dah cuti banyak..)

(dlm hati aku plak..aiyoo..aku nie sengal gak..fresh nak cuti manyak..)nasibla labu..trip ni dah lama plan n presentation x kan nak reject plak..

itujelah alkisah aku..pada minggu nie..
aku tension and aku nak g travel..sesangat..
semoga aku dapat mencari sakinah @ ketenangan

No comments: