road tour to peneng

lepas habis posting pasal JB..terus aku hambat next posting road tour pi peneng sempena 1 mei hari pekerja dan walimatulurus ka yong a.k.a akak kawa kita..

balik Jb dah lah penat tapi nasib sampai KL jam 10 mlm..so dapat rest untuk gerak pi keja jam 8.30 pagi esoknya..then petang tue jam 5.30 terus gerak dri ofis pi pudu dan tunggu sama itu member dayah hazali..

Kisah MALANG:
Malangnya satu kejadian tidak berbau telah berlaku..kalo berbau mesti kita dapat agak apa akan berlaku..sebb itulah peribahasa tidak berbau ini diwujudkan..aku setuju betul

Alkisahnya..aku tinggalkan member aku ni kejap jer..konon nak pi beli buah jap..siap beli gi balik kat tangga tempat member tunggu ..elok jer member bg tiket kami pun naik bus..terduduk jer atas kerusi..member terus gelabah..

rupanya tepon dia sony ericsson warna oren telah hilang ..dan conclusionya telah diceluk oleh pencopet yang kurang ajar..terus spoil mood member..aku yang lapar nie pun terpaksa jgk terasa spoil..memang pun sbb terasa serba salah plak..x tau nak kata apa..boleh mintak dia banyak2x sabar jer..ni dah masuk 2 kali phone hilang..sian my prend..

Sampai Peneng jam 3 pagi..kawa n xera mai amik..sampai 2x..iron2x..sikit n rest dalam 2 jam shj..pastu kena bangun pagi siapkan diri nak attend wedding kak yong (akak kawa)..jgn citer panjang..nilah ktorag time attend wedding kak yong:


pastu member pun tinggalkan aku balik petang tue gak pas abis wedding..sedih kena tour sesorang jer..pelancong ngn kawa n ecah..x kisahlah asal aku hepi...

erm dah pi peneng ni..x leh lepaskn makan char kuey teow permatang pauh..ehm memang sedaplah baru aku jumpa char kuey teow sedap..baru aku paham rasanya..pi makan ngn abg kawa n sepupunya..saja merasa..

then straight pi umah ecah..have a rest ..tgk waris jari hantu jap, kawa kata nak tgk tertido plak..tgk la kami dua je dpn TV..
lalala..TIDO...BANGUN PAGI..then dapat makan nasi ayam sedap buatan ecah..fuyoo..sarapan nasi ayam huhu..pastu bersiap dan pergi road tour:

PENENG ROAD TOUR PICTURES:

Itulah antara aktiviti kami senario trio, kami singgah ke rumah ecah, penang butterfly, air terjun bukit jambul, batu feringgi, masjid negeri, masjid terapung, empangan batu, tokong ular and makan - makan kat padang kota kat taman kota lama ..
Aku happy sangat dpt tour pi peneng walaupun sat n ada kejadian tak berbau akhirnya tinggal sesorang jer pi jd pelancong..tapi OKla tue..(trademark saida) hihi..
That's end of my tour. Pulang ke kl dgn motivasi baru untuk habiskan praktikel dgn gembira dan teruskan mencari kerja yang diidamkan. Doakan aku berjaya. Aku ada 2nd interview with Consultant this Thursday..Kali ini kalo dapat kerja aku takkan tolak lagi. 1st on eaku dah reject rugi ma..sbb buat structure. skrg dah rasa nyesal plak.
Pray for my success. AMIN

2 comments:

Pjoyz Zul said...

Kamoo pula bila mau kawin... hehehehe

Anonymous said...

uihhh..
malu eden...
kena bukakn form application cari calonlah ni nampaknya..kuikui..
tak tau la biler pyoz oit..