kejadian malang

pagi itu aku ingin pergi kerja awal kerana 2 minggu terakhir ini rasa seperti baru2x masuk LI dulu. Datang awal, rajin buat kerja sendiri (bukan kerja ofis ok), main internet and sibuk siapkan report LI aku..

Tapi malangnya, satu pagi ni..bangun dah cukup awal jadi aku pglah mandi kat bilik air bwh. Tgh2x mandi ada plak seekor lipan (kecik je) merayap di bwh kaki ku. Apalagi melatah n terkezut, di masa yang sama lantai plak licin sebab tengah menggunakan sabun maggir (tambah licinlah)..
aku pun gedebuk terjatuh ke lantai (bleh kata telentang tapi kepala tarak kena)

Nasib belakang bdn x kena gak, tapi kuasa tangan kanan aku la yang hebat berjaya menahan bdn belakang dan kepala aku dari terhempam jugak. Tapi tinggalkan kesan lebih kurang sejengkal scratch marks kat tgn kanan aku. Mula nampak merah jer..aku wat dunno la..(tapi memang pedih, agaknya sejut urat pun kecut lagi)

Pastu siap mandi, pg iron baju..bila dah wat aktiviti..darah pun jalan sbb urat kembang. Bila tengok balik tangan dah berdarah dah. Boleh bayangkan macam ada terusan susu getah kat tangan aku nie. Waduhh masa tulah abru sakit..hehe

Inilah..malang waktu pagi..

Pastu kat ofis aku terjelepuk time petang lepas lunch nak gi naik 2nd floor. Pas terjelepuk terus screen area aku tue. ada orang ker kat situ, oh rupanya tiada jadi kejadian malang ini juga tidak diketahui orang huhu..

Aku pun pikir, ada wat salah apa sampai asyik nak cedera jer ari nie, pikir2x..mungkin ada lalai kot. Jadi kenalah berubah huhu..Semoga hidup baru aku yang mendatang akan dilimpahi rezeki dan ingatan yang berpanjangan. Amin

1 comment:

Zaini said...

..terusan susu getah..


..pergh..bpk sakit..