Ketika di Malaysia..Asik sakit

24 nov hari iTu aku pulang ke tanah air. Tujuan aku pulang adalah untuk dapatkan work permit kemudian langsungkan majlis ikat ( Amik kesempatan ). Seperti biasa segala urusan mama yg uruskan Dari segi Baju, bilik, decoration, makan dan jemputan. Aku hanye bagi wang dan komen jer apa yg boleh. Nk jd cerita masih Ada byk brg perlu dibeli di Nilai3. Aku ikutkan aje nk Pergi shopping di nilai. Bergerak pagi memang lapar jd kami singgah sebentar di hentian sebelah nilai. Aku Sangap Nasik lemak semestinya nasi lemak Ayam menjadi dambaan. Di tambah minuman fevret Teh ais. Mama & Adik mengambil menu yg same. Abah ambil mee Kari dan Paksu mengambil nasi Putih berlauk dgn lauk extra telur mr lat.

Setelah makan, kami terus ke nilai shopping. Abah & Paksu hanya Tunggu di tepian sambil makan pisang goreng dan air bandung paip. Aku dapat juga menghirup seteguk dua sahaja air Bandung paip tersebut. Habis shopping kami pun pulang ke hotel aku di Kuala Lumpur. Kami singgah sekejup di Opis paksu untuk mengambil document jam 3 ptg. Perut dah rasa lapar tapi aku tak boleh nk masuk makanan pepejal. Kami hanye mengambil air tembikai laici untuk alas perut. No lunch hari tu. Aku berniat untuk menghantar pulang keluarga aku jam 730 ptg. Tatkala menghantar mereka perut aku memberi signal meragam melampau yg tak boleh Tunggu punyer. Aku pun berpisah terus Dari keluarga dan berlari pulang ke bilik nk guna tandas. Detik iTu bermulalah 10 minutes toilet aku sehingga jam 3 pagi. Aku telah menjadi lunyai dan Tanpa disedari aku telah tertidur sehingga subuh. Deringan Telefon dr mama telah membuat aku terjaga. Aku berniat untuk ke Klinik jam 8, jd aku baring sebentar kerana masih lagi penat. Ya Allah aku terjaga semula tapi jam 3 ptg. Aku gahkan diri juga untuk minum 3 liter air petang iTu. Tapi aku masih tidak mampu ke Klinik kerana pd jam 6 ptg aku masih lagi Kena 10 minutes toilet. Cuma otak aku lebih baik pd hr tersebut setelah minum banyak air.

Jd melepeklah aku selama 2 hari ekoran Dari keracunan makanan yang aku hanye mampu menuduh hentian sebelah atau mak cik air paip atau aku yg sendiri kurang Nasib baik or perut dah Italian. Hehe.

Ini minggu pertama aku di Kuala Lumpur. Minggu ke dua aku di kg halaman. Hari yg sama hari rabu. Malam tu sendiri aku dah x sedapnyer perut sebab aku tak dapat tidor dengan selesa. Bolak balik aku Diatas tilam sehingga subuh. Bila subuh aku ke tandas cirit birit tp x lah 10 minutes. Cuma aku jd x larat and rasa cam panas nk demam. Aku jd bimbang, byk keje nk buat majlis lg 2 hari aku pulak tak sihat. Mengadu dengan abah, jd Abah cube Dptkan ubat untuk aku. Aku terus telan Gaviscon dan pil chi kit teck un. Telan je terus mulut aku masin penuh dengan air liur. Tak tahan rasa tu aku berlari ke bilik air. 2-3 round aku bedal muntah. Erks lega rasa perut aku terus.
Hilanglah rasa mual dan tak sedap tu. segala rupe durian. Petai menterjermah ketidakhadamanye dlm perut aku. Pahamlah aku mkn macam 2 kot. Maka melepeklah aku satu hari lagi untuk berehat. Esok baru kerja kuat.

Moralnya, kene jaga kesihatan bila balik malaysia. Perubahan Cuaca, corak makan dan persekitaran memang memberi kesan walhal aku rasa aku cukup kuat kerana aku budak kg.

P/s jaga lah kesihatan.. Aku baru 5 hari diet. Ada 115 hari to go. Cayok2


No comments: