Apakah cara untuk membahagiakan orang tua kita?

Alhamdulillah dah 2x tahun aku hidup didunia ini berusaha belajar, mencari rezeki, bersuka ria disana sini dan berbakti kepada kedua orang tua ku.
Aku bersyukur kerana aku sentiasa dimurahkan rezeki dan dipermudahkan segala urusan kerana berkat dan doa ibubapa ku. Aku sentiasa berusaha untuk memberikan yang terbaik untuk merela. Apa lagi yang boleh kita berikan sebagai anak ye?

Jika dipikirkan mama sangat gembira kalau aku dapat memberikannya wang. Dia pulak akan sangat gembira jikalau anaknya mendapat keputusan cemerlang dalam belajar. Kalau dapat kerja yang bagus disyarikat yang terkemuka pun sangatlah bangga dia. Aku pergi jalan2 luar negara siap panjat gunung tinggi2 pun bangganye bukan main. Tapi aku je yang happy sorang2 kan. Jadi aku patut berniat dan berusaha pulak untuk membawa kedua ibubapa ku berjalan2 kan. Membawa keduanye menunaikan umrah dan haji juga adalah matlamat utama. Dah 4 tahun aku berusaha untuk mengumpul dana untuk mereka. Harap dalam 2 tahun ini resolusi haji untuk mereka akan tercapai. Melihat anak berkahwin hidup bahagia juga adalah impian semua ibubapa didunia. Ya allah perkara ini KAU permudahkanlah urusan hambaMU ini. Mendapat cucu apa nah lagi bangga tak hengatlah kan.

Apa lagi ye yang boleh kita lakukan?

Sentiasa mendoakan mereka siang dan malam wajiblah suatu kemestian. Aku nak masukkan at least 2 matlamat untuk azam 2013 akan dtg ini berkaitan kedua ibubapa aku. Tahun sebelum ini always about myself. 2013 akan menjadi satu tahun yang membuka lembaran baru dalam hidup aku. Ada beberapa hari lagi untuk kupikirkan apakah resolusi tersebut?

Ps - sudah confirm ticket ke london on january yeah londra trip

No comments: