KLIA - transit paris - jejak spain - barcelona

seronok sangat dapat peluang untuk menjejakkan kaki ke paris walaupun transit sahaja cam aku dulu jejakkan kaki ke hongkong sekejap dan menetap beberapa hari di seoul korea. semua jejakan jejaki ini dapat aku rasa time aku belajar di universiti pahang tercinta (ump) bersama kawan-kawan koreiv tercinta ku jugak. alangkah beruntungnya badan.

tapi skrang masa kerja ini kita akan menjadi sibuk rupanya dan agak sukar untuk memperoleh peluang untuk travel dengan sesuka hati. time study boleh skip2x kelas kalo nak wat meeting ke, nak jumpe staff hep atau nk cari sponsor kat pekan kuantan tu. tapi skrng kalo nak ponteng atau escape ofis wat ala-ala ko cam time off huh fuh cukup payah. kalo ada mokcik pokcik nampak ko plus tak suke plak kat ko habis ko direportnya dan gaji ko dipotong atau tau-tau akhir tahun ko dapat evaluation dr bos yg ko ni no improvement or low performance. mati ko gaji tak naik siap kene potong lg. biler keje ko makin skema. (percayalah)

tapi ini bukan cerita pasal diri aku..lar tapi adik aku tersayang. satu2xnya adik lelaki aku dalam family. my proud..adik aku belajar di ALAM & ntahla aku sbnrnya tak pham akan minat dia. tapi yg aku tahu dia telah memikirkannya dengan mendalam dan menolak segala kos mekanikal automoatif di utm dan semua matrix ada 2 matrix dia dapat dan akhirnya pergi ke alam. ini kerana alam menjanjikan masa depan yg lumayan dan kos belajar yang murah siap dapat elaun setiap bulan. tak pernah menyusahkan family especially aku yg garang ni dan sentiasa nak bg aku duit walaupun dia student and aku ni engineer kuli yang sengkek. alhamdulillah semoga rezeki adikku murah, bile kerje nanti lagi 2 tahun dapat tolong aku kasi duit wat downpayment beli honda jazz. monthly aku bayarlah. ko duit muka (ini rancangan aku untuk adik aku haha kata gaji banyak berbukit, insyallah la kan)

skrang ni dia dah berada di barcelona..tengah bergumbira dan menjadi jakun di tempat orang sana-sini bergambar di pokok kerusi batu dan segalo objek yg terdapat disana. gambar di papan tanda mesti sekali, tempat makan dan rupa makanan serta awek2x cun di luar negara tidak dulukan. wajib. ..hepinya.memang inilah gaya orang malaysia bila pertama kali menjejakkan diri ke tempat orang huhu..Semoga adiku menjadi orang yang bahagia dan baik serta lead happy life. Amin.

gambar adalah hari sewaktu menghantar beliau ke airport & sikit gaya-gaya jakun ye. emmm merasa jugak antar sanak saudara pergi overseas sbb study. aku pun akan pergi jugak UK next 10 years for studying phd. my moment will come. dont worry. amin.

jadi penunjuk arah kat papan tanda wajib nie

kan dah kata gambar dgn tembok & pagar

papan tanda bukti dah sampai ke paris

pokok di spain mesti jadi jugak satu pose please

Tak percaya lagi, nah ticket ke PARIS

Sweet plak daughters and mother in pinky, ada theme ker hari tu

cek beg kat kaunter, 1st timer bersungguh betul

siapa nak diorang ni gaji riban-riban sila antar form

ini jelalah cerita for this one fine day..good luck my bro

P/s- aku dah ada dah sicomot wfx4288 buat aku experimen sebelum beli sejibik honda jazz aku tahun 2011 ok.

3 comments:

syura said...

hmmm..aku amin kan utk adik ko..he..

pja said...

aku nk isi form..hahaha..leh x yuya???

elliashah said...

haha,
boleh2x..
nanti aku inform adik aku..tanye
ada tak lagi engineer misc yg single available..
eh baik kita tanya uddin lala..
udin pun menyenyap skrang ni,
maybe sbb dia duk umah kut.
miss everyone..lala