5/7 Forestry target list jejak Gunung and Taman Rimba

Mesti kwn2x aku pernah dgr forestry tapi tak pernah amik port pasal apa dia, sebabnya banyaknya engineer. Jadi wat perlah kita amik port terhadap perkataan tersebut.

After aku view website forestry itu hari aku dapati, forestry adalah pihak yang menjaga kecantikan alam semulajadi hutan kita n sungai2x kita. Maka aku pun tertarik kepada forestry Selangor sahajalah. Travel or outdoor aktiviti means money..money..money..


Kita lihat dalam forestry Selangor kita ada tempat berikut:-


  • Kanching - dah pg ada 2 tempat satu ket lentang satu kat rawang
  • Sg congkak - dah pg kat cheras
  • Sg tekala - dah pg kat cheras
  • Sg tua – dah pg kat blakang gombak
  • Taman rimba templer – dah pg kat rawang
  • Gunung nuang - in progress kat cheras
  • Taman rimba komenwal - in progress kat rawang


Tetiba aku notice yg actually aku dah pergi jejak hamper 5/7 dr tempat yg dijaga oleh forestry Selangor. Jadi aku wat satu keputusan untuk setelkan list tersebut..Target aku adalah mesti menjejaki gunung nuang and rimba komenwal.


Perancangan n geng dah ada, just masa yg tiada buat masa ini. Semoga segalanya berjalan lancar mengikut yg aku rancangkan. After exam and hantar assignement kita enjoy.

Tunggulah pengembaraan yang lebih menarik dari aku..


P/s – tak sempat lagi nak tonton udin ipin, sayanglar, betul2x

No comments: