Posting yg buhsan..

buhsan hr ni, walaupun ada kejer nak buat. tapi nak gak posting sumting.

ehm, progress aku skrng ni...

aku dah KIV application untuk Uk universities sbb aku dh pikir masak2x yg aku x bleh tolak offer utm skang. jd aku redha n yakin keputusan untuk bljr part time adalah satu perkara baik a.k.a mulia. moga byk la pahala aku. dan aku bakal jd rajin n baik...sikit sbb kuranglah enjoynya dn jimat duit.

ke2 - dpt ofer intv JKR.(dpt call hr rb kelmarin)..rs syukur sbb nk dpt gomen..tapi aku dgr bendanya kontrak 2thun - ko dpt lumsum rm2600 jerkks pastu pay slip tak dpt. kontrk dpt cek. means ko x dpt epf fee n ko akan ilang duit epf ko sbnyk rm 24000 (kalo xde epf)..

pengiraan diwat oleh azuin_vulp. maka amat rugilah, kalo xde payslip camne nak wat loan kete ke 2 lg, pastu nk beli dekstop MAC (angan2x) dn nk wat personal loan, konon-konon nak cipta utang yg byk lg. dgr lg bdk kontrak ni x bleh bersuara kalo lebih sikit nanti senior appraisal kita buruks dan terminate kita, x leh renew kontrak. so byk giler disadvantages.

tp currently situasa eko negara yg teruk ni mmg x membenarkan kita utk lompat company, bahaya dowh. so stay je mana berada n perform. hope after 2 years aku bleh jadi bridge designer.. SO nak pegi ke x intv JKR..aku pikir lagi sehingga masanya tiba ok. 14hb dec intv kat sek men alam shah dpb bank negara.

keje plak makin baik aku rs. dulu kekdang rs cam x gune. well setiap masa pikir boleh ke aku wat. camne nk perform my writing report, letters n designs. tp skang rsnya dh bleh catchup skit design terutamanya drainage, sewer..lalalala..

eh memang buhsan posting nie..citer sal diri sendiri,..buat semua buhsan..oklah dah nak kena blah nie
chow balik umah yahoo..

No comments: