aku nie xde life ker?

hr ni nk posting pasal life aku satu dua menjak nie, dh lama x focus wat posting yang memories skit kan. frankly speak keje jadi engineer ni lelebih lg civil memang x best, if engr mechi ke karen atau kimia aku tak tau lar ye..

kalo keje consultant, otak ko 200% pakai, kalo ko bodoh camne (ayat keras skit) ko tetap kene study n wat bende tue. designs mau pun report. sblm ni time study otak kita x pernahnya sakit kepala berdenyut, tapi serius bile keje otak memang degup2x..pastu balik kene rest supaya esok x deman huhu, aku prasan tahap kesihatan smakin menurun bile dah keje..nie. cepat sgt sakit..kalo dalam sebulan tu x rasa nak deman atau sakit kepala memang x sah..paksa sgt otak wat keje yang dinamakan BERFIKIR tu akhirnya sakit huhu..

pastu kalo pas travel..well aku kan kaki travel kalo bleh aku nak execute mission backpack travel aku and jejak gunung kinabalu...tapi dah x bleh dah..aku ni pantang pas balik dr site kat JB mesti pusing lah demanlar, sakit perut lar, masuk anginlah..sudahnya bos pun perasan n malas dah nk bwk aku pg site lg huhu...agaknya lar..

kalo koje site, hoho aku x sanggup nak berpanas dan bergaul dengan masyarakat berbilang bangsa, budaya dan agama, paling penting sekali aku x nk itam lagi, parah dah dulu aku jd itam giler masuk memanah team. taubat x nak wat lagi. lagipun semua member kt dok site letih dan x larat. so fine aku agree je dgn diorng. dok consultant tetiap minggu pi site gak, ok la takat 2 -3 jam je kat site, itupun berjemur jup dah hitam, lum lagi setahun kat site..hehe taubat.

pastu aku kan lasak sgt , skang aku dah jd nervous ngn tinggi, betul kata housemate aku, perempuan ni bila dia dah menginjak waktu dia akan transform ngan autonye jadi sopan, polite, ladylike, dan penuh rs keperempuanan yg berlebihan..hoho alhamdulillah jadi wanita melayu terakhir kot nanti. haha kita tunggu & lihat.

aku ingat faliq pernah tanye pasal life aku, aku pun citer2x lah.. (of faliq ni classmate aku yg gelar diri dia tenggiling)..

faliq kate aku ni xder life, hidup aku membuhsankan..hehe, nak kata bengang x jugak tp ada skit kot, sbb rasanya betul kata member aku ni, idup aku maybe membuhsankan tapi aku suke, sbb bila didapati aku memang suke study walaupun aku x pandai sgt, suke dok umah, sental kain ke dapur ke bilik air ke n main tenet, suka travel tapi kene ada duit and partnet yg best , kalo xder memang aku dok umah jer. kalo weekand aku akan balik umah mama abah kat kg. aku ni xde kete lagi jadi memang kata patah kakilah kalo nk berjalan. hari-hari keje, weekand kalo x balik kg pun aku pi ofis, wat keje. (aku workholic ker)????

tapi pas ni masuk 3 jan 2009, idup aku bakal berubah, aku telah susahkan diri aku dgn mendaftar sebagai pelajar master engineering in structure kat UTM KL. maka bertambah buhsan lah idup aku ni, hoho sbb weekand aku sudah dirampas oleh utm. tatkala itu aku akan makin rajin dan komited terhadap kerje aku sbb weekand aku dah x bleh spend masa kat ofis lagi. i have to go for class dan kene attend exam during weekdays. malam plak mesti kene study designs and teori..haha makin sakit kepala aku nie..
makin buhsan lah idup aku.... tapi aku suke fill in dan guna masa dengan optimum sekali. wooh..

maka dgn baiknya aku akan tetap travel pada cuti sem after exam. lebih effektf lah idup aku.
harap kawan aku pija hamidon, cepat2x dapat habis LI dan kerje bagus yg dapat byk duit and weekandnya cuti sbb kitaorg ada byk trip kene buat untuk teruskan masa-masa muda ini sbelum ada komitmen lain. kita kene jejakkan diri balik ke korea okies. haha (berangan penting)

jadi korang semua, jadual idup aku memang sibuk untuk tahun 2009 dan 2010 kerana dalam perjuangan untuk dptkan segulung lagi ijazah master engineering. tujuannya nk dalamkan ilmu dalam bridge engineering so after this aku bleh jadi engineer yang design bridge kat malaysia ni. ok x idea ni?

Pastu kalo member2x nak hangout x der masalah, malam masih boleh cume kene beringat2x lah bahawa anak dara x elok keluar malam - malam.

Then aku available time cuti sem ok, after april mei and jun, pastu disember tetiap tahun hoho.
bolehlah nak setup trip dgn aku nie hahaha.

Doakanlah aku agar mudahkan aku menghabiskan master ini dgn cemerlangnya dan mencapai apa yang diinginkan.

p/s - doa dapat naik gaji lagi agar aku bleh beli kete aku sendiri plak. hehe..

1 comment:

Anonymous said...

woshh..~
xder life ker??
siannyer..
tp jgn wiso..
ak kuar je..kita trus mnjadi rkan travel yg besh..~
hahaha (gelak org kaya)