Anniversary 1 tahun & 7 hari

lama x posting feeling dalam blog huhu, kali ni nk posting pasal hala tuju a.k.a masa depan.
dulu start training 8 dec 2007, pastu start keje 26 may 08 tanpa satu hari cuti pun selepas training. tanpa sedar dah genap 1thn anniversary bersama comp aku HLA. Wahh..

apa lah dpt 1 year keje ni.?

rasanya PENGALAMAN perkataan yang terbaik. cuma pengalaman menjadi seorang engineer ni x lah seindah yang digambarkan, kerje truk gak yer..kalo asik paksa otak saja memang kepala pun sakit. jd fresh graduate..lagilah kene jd baik jer, dgr ckp, x melawan lelebih sangt kekdang lepas gak, dgr umpat, hehe kene kutuk plak. waduhh..ilmu pun skit sgt..buat 2x design jer asik rasa x confirm je & berpuluh kali cek manual, letih tapi berbaloi kerana akhirnya aku rs aku dh bleh nk design pavement, drainage n sewer. Pasni kene mantopkn diri lg dlm water supply, earthworks n slope stability..huhu. pd org lain mungkin kacang tapi pd aku ni adalah skillss...
hope bertambahlah skill design aku tok 2 thn lg. leh wat freelance..cr duit lelagi.

...nk chow sbb penat sgt..ZZzzzzz...

P/s - hr ni letih giler design sampe putus urat kepala & tension sbb pintu bilik terkunci x leh masuk n kene pow rm 40 buke tombol jer..cekik drh nasib tuan umh byar huhu..hr yg tension

3 comments:

Anonymous said...

wow...hebat awak ni...awak engineer apa? Chemical ke, mechanical ke atau electric?boleh share pengalaman jd engineer dengan saya??saya nak tau...............huhuhu

Anonymous said...

wah..dh staun dah dia keje..kita baru 3 4 bulan..apa lg..mcm biasa..

blanja!!

elliashah said...

tank mr muiz drop by to this blog..
hebat..xderlah. masih setahun jagung tgh belajar banyak bende lagi lah,
sy civil engrr.lar pening n pusing wat keje civil nie..huhu bleh jer nak share experiance yg sikit nie..