aktiviti hari nie

hr ni letih sangat, after balik dr meeting untuk project Uitm penang permatang pauh di Uitm shah alam. It is a coordination meeting untuk selaraskan job among planner, contractor, consultant and arkitek shj.
so far not big deal.
gerak dr ofis jam 12.45 agak lewat patutnya 1230 jadi terpaksa lah aku gerak smbil mendengar citer bos aku yg sepanjang nya berbunyi katakan kita ni lambat, aku apa lagi layan jer, silap kita gak x panggil dia turun, aku tunggu bwh dia tunggu atas, alih dua-dua lambat. tapi best layan bos aku ni sbbkan aliran kiri dia, ops tapi bukanlah haluan kiri sangat cuma dia sering kali mengutarakan kekecewaannya terhadap Malaysia yang telah berubah dan mempunyai pucuk pimpinan yang kronisme sesangat, skang orang miskin makin miskin dan orang kaya makin kaya. aku plak susah betul nak kaya..hehe..
sampai jam 2 kat shah alam, bos pekene nasi ayam pak mal, ehm sedap sbb tu layan.
lelaju je ktorng makan sbb meeting 2.30. blah dr sana sampai pejabat pembangunan uitm jam 2.20, pi sekilas lipas solat (hehe) then masuk meeting room 2.30. (on time sangt)
sbb coordination meeting jer, jadi xder pe sangatlah on behalf hla, just noted apa progress and update terkini.
after meeting, habis jam 3.30, proceed dgn discussion with infra engineer yg buat asrama uitm gak tapi portion JKR pakage, di address a few mattres regarding drainage design:
  1. level is totally different that consultant with HLA
  2. flow drain pun terbalik (diorang atas ktoang bwh)
  3. final discharge point aku ntah ke mana
  4. saiz ktorng besar sgt
  5. ktorng dah markup cathcment dirong ke
  6. clarify interface package contractor n diorng..
hoho aku senyap tetiba, sbb design tu aku yang buat haha, tapi memang aku notice and aku proceed design aku before submission gune ntah ape2ape survey, padahal diorng guna asbuilt drawing. jd diorngnya tepat lagi aku punyer atas angin lagi. jadi bincang2x punyer bincang aku admit memang byk silap aku sendiri. (tapi aku x mengaku aku buat haha)..ckp bos buat haha cr nk selamatkan diri terbaik, sbb bos sebenar aku xder sekali dia pi JB haha..xper balik aku amend sendiri n bg tau bos perkara sebenar kemudian.
sampai ofis, trus print drainage aku and identidy problem and interface ngn pakej org len.
dah dpt wat writeup skit nk present kat bos. esok br dia ada dpt lah bincang.
tapi kepala pening sangat dah jadi longlai sangat nie, rs nk pitam..waduhh
tapi bertahan dok ofis sampai 745, pi solat dan beredar balik..arghh tak tahan cam berat kepala dan mengantuk.
itu je aktiviti hr ni, editor melaporkan.

p/s - term hanya difahami oleh civil engineer harap maaf

5 comments:

Anonymous said...

rilek ye sis..jgn mrah2..jgn mngaku salah yg pnting..hehe..

take care ye..snyum slalu~

Anonymous said...

rilek ye sis..jgn mrah2..jgn bersdih..

yg pnting.jgn ngaku salah dgn mudah..haha..

take care k..muahh~

elliashah said...

marah sis dah campak siap2x kat luar ofis, masuk ofis ok balik. dun worry

kerje kuat,study kuat and ronggeng kuat okies. hehe

cayok2x

Anonymous said...

weh
xjadi ah
singapore..
huhuu..
nnt g pulau2 ak msg ko
skrng ngh planning2 dluk2..~

elliashah said...

largh x jadi pulak ker,,,
apalah pija aku dah semangat dah..
tapi aku memang planning pi sabah, ko nk join x nie..tapi distime ticket beli sendiri2x ok..tapi air asia free seat, still boleh dok samekan..aku target bulan 5/6 after aku exam huhu..

pulau tu aku join gak, no worries..

kaki travel selagi kudarat ada n no komitmen seh