Tender briefing and Site Visit to JB

At last..

aku dpt gak peluang pg site..walaupun ianya bukanlah construction site punya stage tapi stage tender briefing jer..tapi aku dah syukor lah..sbb aku dpt 2 pengalaman waktu LI ni (latihan industri)

1. design experiance
2. site experiance

aku nk tangkap gambar diri sendiri..tapi x sempat kerana semuanya seakan berjalan terlalu cepat, lancar dan penat (kerap tersengguk n tertido dlm Perdana)
sblm hari kejadian
aku di kg. sg dusun beristerehat bersama keluarga..tetiba hari sabtu dpt mesej kata bos ajak pi JB..attend tender briefing Jalan Kolam Air..alah salah satu projek bwh pembangunan wilayah iskandar yang sedang digembar-gemburkan skrg di tv3 kononya pak arab berminat nk invest di malaysia..(itulah alkisahnya)

hari kejadian:
aku pun bertolak dri sg dusun jam 1.00 pagi..erk ngantuks giler..tapi x tido dalam kete sbb teman abah drive sampai KL..pastu sampai jam 2.45 pagi..then aku pi ganggu member aku MEK kat gombak jap . nak amik kamera ..pastu smbung gerak sampai keramat jam 3.30 pagi..

aku naik2x siap2x mandi2x..then pg ofis jam 4 pg..(bygkan x tido sgt)
pastu dok lah ktorng brtiga dalam keta menunggu sampai bos K and bos H sampai..jam 4.45 br sampai..waduhh lama giler aku rs menunggu bos-bos ini..
pastu nek perdana n terus gerak ke JB (400km)
aku ingat aku kuat..boleh bertahan sampai ptg x tido..rupanya sangkaan ku meleset.
aku telah menidorkan diri sepanjang aku pergi..pastu g makan sarap. tido balik dan attend briefing..visit site kolam air..pastu tido semula dlm keta..lunch dan tido semula time balik JB-KL
so tido almost the hours.

briefing time and site visit:

nothing extraordinary, presentation cam cool n biasa jer..meet dgn semua kontraktor terpilih..

tak ingat en. apa nie? tapi dri client lah explain apa ntah kat kontraktor dah lupa

present n QA dalam 1 jam dan sambung site visit dalam 1/2 hour. then finish..

presentation time..tender briefing
tangkap2x sikit gambar pastu blah g kl balik..simple jer experiance ini..

Site Visit moment:
my boss (the taller one) tgh briefing contractor time site visit, serius plak akak2x dua orang tue dgr briefing

masjid located along jalan kolam air

bos K sedang khusyuk membuat pemerhatian (dlm hati sgt x berpuas hati..sbb adalah)

sampai KL tepat jam 5 ptg..apalagi masuk balik ofis n kembali kerja seperti biasa..cuma ada 30 minit sblm abis ofis hour..not much to do..main tenet jap2x..abis masa then balik rumah dgn segera sharp 5.35pm. AMIN

P/s: penat giler balik terus tido..jam 9(of course pas mandi n mkn..smyg..)
alah sian kat aku x dpt tgkp gambar sendiri , sbb x der kak awin/syura ikut...
tapi next monday (21 - 23April08)..tunggu n lihat posting baru nanti ok

No comments: