consultation to bd-kun

Antara KL kepong Olechemical and petronas kerteh..

en. bd..

Kalo nak ikutkan, aku akan seronok kalo member2x aku dapat kerja kat KL sebb boleh hangout sesame satu kepala.Tapi kalo dpt kerja ngn petronas memang lah best, antara soklan yang perlu dipertimbangkan oleh kau ialah:

(pikir2x..kanlah time jejalan sesorang atau sblm nak masuk tidor k.atau ajak la sekali bash n pja pikirkan sesamer.)

BD berkata di dalam hati dan otaknya:

1. aku nak dok trangganu lagi ker..buhsan atau tidak, (teringin nak timba experiance kat tempat org)ker aku nie??

2. aku nak dok dkt ngn mak la..bleh makan mak masak, save duit, dokwah ketiak emak..ehm memang best..

3. kalo jauh di kl, aku payah nak balik sebb x cukup duit je tetiap bulan,,sbb dok beronggeng ngan haidar n pja kat KLmain roller coaster kat times square. kekadang mintak lagi duit kat mak atau adik beradik aku ..sbb nak makan..

4. cm best jer KL, sbb macam-macam ada, tapi manyak maksiat..kalo nak jgn keimanan dok lah kg..sana terjaga olehmak bpk ku

5. tgk gaji lah, eh elaun yand diberi (kalo mata duitan bukan pikir nak belajar)..cam haidar duit tolak perkara no 2. learning no 1..(haidar poyos)

6. bleh dpt kerja trus x kat tempat tue. kalo dapat aku nak lah LI sana. kalo x nak, tak payahlah..

7. Senang x weekand nak jumpa awek aku a.k.a N_N_..(isi tempat kosong)..kalo susah x nak lah dok jejauh ..pilih tmpat dekat senang nk dating hehe..

8. pikirkan glamour sykt tue..petronas memang glamour ..sebut jer tau gaji cam mahal..tapi kl kepong nie..popular ker(haidar x pernah dgr pun)..nak glamour x nak glamour. Kalo member tanya ko LI mana, cam best jer kalo aku sebut petronas..hehe cam gempak

9. aku ni mls nak basuh baju sendiri, kalo dok umah sewa jejauh kena basuh sendiri, cari makan sendiri..xper gak sbb aku suka masak sardin dalam tin and pakar ayam panggang. dalam tandas pun aku leh gaul ayam bakar aku tue..(rujuk insiden rompin)...satu lagi malas nak kuar duit byr sewa rumah..kalo lewat byr kena maki hamun plak dgn pakcik kepala botak yang kasi sewa rumah itu..

10. pikirkanlah ..buat nota ringkas sikit..kebaikkan petronas and kl kepong..pastu bincang lagi ngn mak bapk..n member2x..still x dpt solve lagi. wat lah solat istikharah..bermula malam ini..ok

Haidar berkata:

Cayok2x..BDbuatlah keputusan yang ko rasa terbaik untuk diri ko.kalo jauh ko pilih, time aku open table pepandailah ko dtg KL nie..kalo dekat ko pilih, open table aku ..dapatlah ko datang dengan senang hatinya..hehe


GAMBATENEH..
Consulting engineer

3 comments:

mr junaidi said...

hahaha..
thank you..
siap der consulation utk aku lagi tue...
huhu..terharu..terharu..
thanks yer haidar..
aku akan pikirkan semua itu..
hehehe

bidiey

Anonymous said...

hehehe..
time aku dulu aku pikir nak belajar..jer x kisah duit..

tapi diri ko..kena decide sendiri hehe..

P/s: susah bila xder duit..sengsara beb..

ok dah wat final decision..publish la yer..

Anonymous said...

all about money. ada duit = ramai member. muahahahaa