PLANNING FOR KUCHING TRIP

2 minggu lepas, aku n pja-wufi tlh berbincang tentang buhsannya hidup x pergi berjalan-jalan..macam pergi korea dulu..hehe
pastu kan best kalo dpt berjalan-jalan cuti 3 bulan nie..(khas untuk mereka yg bergelar student lg cam pja..) aku insyallah bakal civil engineer huhu..
jadi sbb ciannkan pja..aku pun ..berpikir..smbil membaca surat kavar di rumah..

kemudian..

aku terserempak dgn satu iklan travel from borneo.websitenya..http://www.borneowonder.com/

jadi aku pun kerat..iklan tu dan sampaikan hajat aku pada pja..

lepas discuss..kami pun pilih trip..aku biar pja pilih..

tapi silap bg dia pilih sbb dia luper ktorang dua ni xder kerja tetap lagi dan tak de duit ..nak byr mahal2x.. dia pilih trip 10 hari 9 malam..AKU terpaksalah REJECT..

aku ckp biar aku plak pilih hehe..aku pilih semestinya murah, pack, dan jap jer..sbb masalah kewangan adalah satu faktor penting..(dlm hati kerja x der lagi berangan nak travel cam anak org kaya)..aku pun pilih..package ke kuching 3 hr 2 mlm hehe..


ini package dia..
lepas tue..aku pun keep in touch terus dgn travel agency ni (MISS TINA CHIN) dan membincangkan perihal tempahan..& PJA telah setuju untuk membenarkan aku menguruskannya dri perihal trip ke ticket flight..hehe

AKHIRNYA...

aku telah menempah trip tersebut dan membook ticket flight..

sumber kewangan untuk pembayaran pertama ini adalah hakmilik aku sepenuhnya..hasil pujukan aku kepada pakcik aku sebanyak RM 400..(kira penajalah nie) dan RM 150 (elaun bulan Mac aku)..hehe jadi bulan ni berlapar sikit..

Berikut adalah butiran ringkas program:

Tema: Short distance Back-pack Travel of Yuya-chan n Pja-wufi 08
Tarikh: 23 Jun - 25 Jun 08 (Isnin - Rabu)
Peserta: 2 orang (pja n me je)
Flight: Air Asia..kini semua orang bleh terbang



Hotel: Kingwood Inn
Harga Ticket: RM 368 untuk 2 orang
Harga Trip: RM 600 untuk 2 orang
Bayaran pendahuluan: RM 520
Baki bayaran: Laksanakan 2 minggu sebelum pergi trip

Walaupun aku kurang berduit..tapi apabila aku tekad nak melancong (hobi br aku ni)..

aku mampu mecari RM 520 dalam 5 hari sahaja..guna kaedah simpan, tabung dan peras ugut sedara-mara..hehe

P/s: semoga trip ni berjaya dan aku dapat cr lg member/geng yang sekepala dgn aku untuk buat benda-benda bukan-bukan cam gini..a.k.a hobi br yang membazir tapi memberi pengalaman, pengetahuan dan kepuasan..Nak join sila email haidarakma@gmail.com.

6 comments:

Al-Akhzar said...

jgn sesat smp org lain nangis-nangis dah!!!!

Zaini said...

asal mek pakej..g sendri2 suda..kwn2 kt sane ade leh jd tourst guide <- save..kwn2 ade rumh,sure leh tumpang at least 1 mlm <- save ..kwn2 ade kete <- save .. mak kwn2 mesti msk <- save ...lol..baya tiket flight je..(huhu..at least tu yg ak da lame rncng..tp xsempt2)

Unknown said...

huhu... xpayahlh pakai travel agency... kat kuching ader ramai org boleh bwk ko jalan2 free punyer... hahah.. masa tu kalau xder papa.. aku join gak.... hahah...

Unknown said...

hahah.. ko tu mmg... dari dulu cakap macam tu.. biler nak dtg nih.. aku tunggu lama dah ni.... nanti kita pegi pulau satang...

Anonymous said...

pada ADAN,
amboi perli nampak..
sapa kata ktorang nangis masa sesat kat korea dulu.
rasanya aku pernah sesat kat sana jer hehe..dgn pja
tapi ktorang pandai bc signborad dlm bhs korea dan balik dgn selamat tau ..
alhamdulillah
terkenang citer suka duka kita kat sana..kan
rindu nak pergi korea..
nanti kita pergi lagi ok..hehe

Anonymous said...

PADA CEO mok & site eng. POJI

amboi best nya planning korang!!!
nak senang jer..
ko banyak duit bolehlah nak hulur2x kat diorang sikit..kat member bila dah menumpang keta, makan tido n tempat tido..
pikirlah nanti dah kerja kan time tue..kan susah nak mintak member cuti 3 hari dari isnin-rabu semata-mata nak temankan aku pg jalan-jalan kat kuching..
ngn member aku yg korang x kenal pun..
member aku pun mestilah segan nak tumpang rumah kwn yg dia x kenal..
x molah susah tumpang rumah orang..
aku x nak susah kan orang lah..
kalo nak join kitorang jalan-jalan oklah..

betul ker FREE..member kita bwk jejalan..aku rasa time tu tidak dah..
sbb bulan june mesti semua orang dah bekerja n x pasal-pasal aku kena belanja member yg sudi menemani aku sekitar kuching--ooh tidak2x..
tak der orang yang boleh ikhlas kat dunia nie..
aku dah terkena dah..aku pham perihal tumpang rumah orng nie..
ok chow..biarlah aku hepi ngn member aku hafiza midon (PIJA)