keta dan aku season baru ep 1dan tamat dah

rasanya, dalam blogspot aku nie, mungkin ramai yang x pernah baca lagi tentang citer nukilan kau dalam aku kereta dan dia season 1..well sbb season 1 adalah didalam blog friendster..jadi di ruangan baru ni akibat aku telah mempunyai beberapa experiance membawa kereta maka aku terpikirlah semula untuk menulis kembali mengenai citer keta dan aku..dan kali ini tiada sidia..kerana sidia sudah dimatikan wataknya untuk season dua ini..

macam-macam ragamlah bila pikirkan season 2 ini..tapi ianya mungkin kurang menarik secara jujurnya aku cakap..sebab dalam kisah ni tak de sidia..pendek kata penting jugaklah sidia dalam cerita ini..mungkin aku wat keputusan yang salah untuk keluarkan season 2 ini tapi aku pikir kalo citer skit pengalaman buhsan aku nie mungkin ok gak kot..ada gak pembohsan-kat luar tu yang bosan mesti bosanlah baca citer aku..

pertama kali aku bawk kete atas jalan raya adalah di waktu malam..masa kejohanan bowling suatu masa dulu..dari atas parking tue turun balik ke Kolej..ditemani dua sahabat pulang ke bilik..

kedua plak adalah pada malam hari gak apabila kwn aku menyarankan aku membwanya ke sebuah restauran..walaubagaimanapun kereta tu sterengnya senget dan aku bwk sengetlah sepanjang perjalanan..semua yg dalam keta jd kelam kabut sebb aku bwk bergegar-gegar cam beruk makyeh..sbb nak tahan streng kasi lurus punya pasal..tapi aku dah leh handle lah sbb 1st time kan time tue..skang ok dah..kalo streng senget kita senget la..jangan di lawan..

kalo k3 plak ..adalah terpaksa antar kwn aku pi terminal..pastu pi giant plak beli barang dapur..emm..confident bwk keta dah makin meningkat la..tapi biasalah kelam kibut..tapi okies..jer..cookiesla katakan..kejap ok kejap x..

kali k4 plak oi singgah pos offis gambang jap..ngn rumate pi antar surat latihan industri..alah dekat jer tapi xder apa-apa cabaran sangat ..jap je 15 min pastu balik...

kali ke 5 plak terpaksa antar kwn balik sekali lagi ke terminal dan kali nie naik keta satu sedari ni..keta sporty skit la kan..jadi bwk memang sedap dan best giler..wah jadi giler stereng la plak aku..tapi best bwk keta hangpa..jadi itulah kali ke 5 nya..

kali k6 plak kena natar kwn pi balik Kl..eh tapi x sampai KL..samapi busstand depan kolej jer..alah 5 min dah sampai..pastu balik..(buhsan gak citer ni)

kali ke 7 bila kena amik kwn pulak dari tempat yg sama memalam buta sbb x leh nak masuk dalam kolej nanti kena tulis nama..ehm pertama kali naik kenari ..yang tinggi dan cermin luas..ehm x selesalah nak bwk..tapi bolehlah..

kali ke 8 plak drive balik makan dari restoran sinar mesra..yang sememang nya mesra tapi mengukir satu pengalaman buruk buat rumet aku kerana sup dagingnya yang diorder x sampai2x..sehinggala 5 orang abg termasuk akak kami panggil dan bertanya mengenai keadaanya..katanya ada..rupa2xnya tunggu punya tunggu dah habis..apa lagi menangislah kwn ini..dan tiada mood lah dia nak makan..cian dia..ishishish..sabar yerk

kali ke 9 plak kena antar kwn pi terminal dan airport..and 1st time guna jalan bypass kuantan tu..wawawa.h..takut gak sbb manyak gak keta situ tapi boleh lah...then balik sesorang kan pi kolej apalagi pulunlah laju sesorang nikmat dunia tau drive nie..jadi lah micheal shumy jadp..bwk lelaju-laju and try test gear 5 jer spanjang masa..wakakah..hebat sampai melayang nasib baik x jadi apa-apa..degil betul aku nie...

kali ke 10 plak ialah bwk dari rumah iaitu kg soeharto ke KL..tapi separuh jalan jer pas kat uncle aku sebab mengantuk rupanya bwk jauh nie..apa lagi lepas tukar tue tidolh dalam keta..wah..mamai bwk keta..tak beranilah ..bak kata org safety first..mandu pun kena ada stamina rupanya..

kali ke 11 adalah outing bebaru nie..ngna member..alah member 2x ni x pernah naik ngan aku..bila naik ngan aku baru tahu betapa horrornya aku ni drive..memang formula one..akan ku cuba kikis habit formula one ini..wah nyawa adalah no 1 ok..

kali ke 12 adalah tadi apabila 1st time aku handle keta auto sendiri..disamping rakan sebelah yang tak tau drive tapi pakar naik keta auto..dia tolong bagitau jer..tapi buat masih belum boleh lagi sbb xde L lagi..tapi nasib baik ada sifu tunjuk ajar semasa memandu..tapi oklah gak naik keta auto nie..senang lagi dari manual..tapi apa pun manual tetap best sbb aku suka keta yang cepat pickup ler..sbb nak racing and motong..haha

oklah ini lah saja citer ep 1 yang aku dah katakan membosankan ini..degil x mo dgr..mau juga wat hasil nukilan..apa-pun masih manyak lagi improvement yang perlu dibuat untuk meningkatkan skill diri ini..antaranya: ops mana boleh bg tau kelemahan diri..ok just this story for now..until ada moment yang lebih best lagi than I share with everyone..ok

sedih tiada sidia dalam cerita ini..wah..

No comments: