Seriau, Celaru hatiku

Tak pernah rasanya aku ceritakan kepada kawan-kawan pasal apa yang aku rasa dan apa yang aku alami berkaitan dengan hatikan. Memang susah rasanya kalau kita nak memupuk perasaan suka dan sayangkan seseorang itu. Rasanya sakit jika terkena dan mungkin membahagiakan jika seronok melayan perasaan.

Bak advise senior tersohor aku, kak fish, "don't invest your feeling too much, you will get hurt'.

Macam-macam yang berlaku sejak kebelakangan ini, tetapi seperti biasa aku akan memilih untuk tidak terlibat dan menjauhkan diri agar aku tak terluka atau jauh sekali melukakan hati sesiapa, Tapi siapa tahukan apa yang akan berlaku kemudian.

Aku banyak dikejutkan dengan kisah penceraian dan break up lately, (pendek kata menjadi tukang dengar) rupanya dalam banyak-banyak kawan serta keluarga aku yang dikatakan bahagian itu akhirnya masing-masing mempunyai titik noktah tersendiri. Bercouple beberapa tahun atas dasar suka sama suka tetap putus  tiada conclusion apabila hati sudah menjadi tawar. Bercinta, berkahwin, memperoleh seorang anak tetap bercerai ekoran hati tidak sepenuhnya diletakkan pada pasangan masing-masing. Bertahun bercinta, kawin seawal umur 25 tahun dan akhirnya bercerai pada umur 30 tahun ekoran ketiadaan anak dan menyebabkan kehadiran orang ke 3. Suka, berkahwin, tiada masalah tetapi tetap mencari orang baru a.k.a orang ke 3 dalam hidup.

Fuyoo, penatnya nak menghadapi masalah seperti di atas, apa yang berlaku yer? kenapa orang sekarang tidak mampu bertahan selama 30 tahun seperti orang zaman dahulu kala. Maka celarulah hati aku apabila nak handle masalah sebegini memang menyebabkan aku seriau, takut, & bimbang. Mampukah aku?

Maka aku perlu fikir sedalam-dalamnya dan tahu apa yang aku inginkan agar perkara seperti di atas tidak berlaku pada diri aku, dan ku doakan juga tidak berlaku pada kawan-kawan ku yang tersayang serta kaum keluarga tercinta. Semoga korang bahagia selama 30 tahun hendakNya ok.

P/s - dalam hati siapa yang tahu 

No comments: