Hari akhir yang panjang

Sebenarnya banyak yang telah berlaku dalam hidup aku ini walau hanya beberapa minggu. Waktu dan ketika bila diberi pilihan kau hendak memilih dan bila kau di campak ke sana kemari tanpa rela. Itulah yang terjadi apabila aku tiada pilihan dalam kerja dan tidak dapat membuat keputusan untuk masa depan aku sendiri.

Tetapi semua kejadian tersebut telah berlalu dan ada hikmahnya. Tuhan kalau nak beri rezeki kepada manusia ada bermacam-macam cara pikir aku sendiri. Ada yang dapat secara terus, secara jelas tetapi ada yang perlu menghadapi beberapa rintangan dan masalah yang sangat menyampah untuk dihadapi.

Alhamdulillah, akhirnya aku mendapat position yang memang aku kehendaki bila berada di industri GAH yang baru bagi aku ini. Aku tetap ingin menjadi seorang civil engineer dan diberi peluang berada di line yang telah penat lelah aku belajar dari degree sampailah master. Bagilah aku kesempatan selama 10 tahun paling kurang untuk meneruskan perjuangan aku. Ini adalah kepuasan hidup buat diri aku. Mungkin gaji yang banyak adalah satu keinginan yang perlu tetapi bagi aku kepuasan itu lebih penting.

Hari ini adalah hari kedua terakhir aku berada di department ini. Masa berlalu terlalu panjang, walaupun ada dua tiga perkara aku perlu selesaikan tetapi mungkin suasana tidak lagi berasa BELONG dengan unit ini menyebabkan aku rasa kejauhan dan erti pendek kata kebosanan. Aku sudah sangat teruja untuk memulakan tugas baru di tempat baru. June ini efektif la aku sebagai civil/structural engineer. Pertengahan june aku akan menapak ke Bintulu, Sarawak untuk lebih mengenali akan industri baru tersebut selama 2 bulan. Setelah itu, aku akan melangkah kaki lebih jauh ke luar, Mana luar itu akan aku ceritakan kemudian.

Apa pun panjangnya hari ini, jam baru 9.18 pagi.

Sent from Iphone

No comments: