sekian lama aku rasa gembira

start ada mood semula untuk menulis dalam blog ini, ada stress kebelakangan ini ekoran kerja yang banyak plus exam 2 bulan lalu, tapi seronok sebab rasa dapat belajar banyak benda pada masa yang sama menambahkan lagi ilmu pengalaman dan rate of my experiance dalam menjadi seroang engineer. insyallah ir one day and dr plus prof in the future. ( pergh giler berangan)...

tapi, banyak lagi liku hidup nak dilalui. semua itu kene usaha dan planning. dan buat. org US selalu kata we dont plan we do. tapi aku kalo x plan kantoi. haha.actually nak menulis banyak benda since dari sebelum hari raya aidilfitri lalu tetapi banyak kengkangan perasaan, jiwa kaco & emosi tak stabil. Setiap kali klik new post & tulis 2-3 word. aku cancel and delete. Ntah kenapa? Sangat rasa menyampah bila tak tahu nak expresskan feeling ke blog ku. Maybe aku sudah lupa perasaan excited aku masa berblog, walaupun ntah pe content tak ilmiah langsung aku utarakan lelebih lagi perasaan poyo buat kenangan diri sendiri. moga aku tak pernah lupa apa yang berlaku dalam hidup ku baik manis or pahit.

tetiba aku ghindu kenangan time study bersama gurls class, actually boleh kata lama jugak tak jumpe diorang ni. last aku meet adalah miss HH & AH masa naik gunung sebelum puasa. tapi x sempat sembang banyak sebab aku stay with bash tough & azam matsalleh time tu. & de plak my mek zati + moch lina. Sorry sebab rasa cam terpinggirkan korang atau aku terasa sendiri. suddenly bebaru ini aku dihubungi oleh mrk untuk launch trip ke KK jumpe. Cam tak caya, tapi for the 1st time aku rasa ktoang akan berkumpul 9 orang, walaupun tak cukup tapi sudah memuaskan since semua gurl ini adalah manusia paling payah kalo nak ajak reunion hehe. Alhamdulillah, boarding pass dah ada, just nak bwk body masing-masing je dan meet at KK. Hope trip ni akan berjaya. Insyallah june 2010. Ehm siapa lagi BAA yang nak join, dialu-alukan. Lebih seronok jika ramai nak join.

tambah happy lagi, adalah result yang telah dilihat pada malam tadi. alhamdulillah syukur kerana more than I expected. Walaupun rasa usaha yang dikerah tu agak kurang dari semester lepas. ekoran terlalu banyak sangat melepak dan meronggeng. aku akan sedar diri dan cuba untuk lebih berdisiplin pada tahun hadapan 2010. ( tapi next year so much trips. KK, Singapore & Beijing). Berjayakah menyelesaikan 3 trip ni dalam masa setahun jika every weekand I have classes and only free when semester break (june). Taubat..taubat..saya akan jadi rajin dengan bersedia lebih awal agar tidak tergopoh-gapah seperti semester lepas sehingga asyik jatuh sakit & pastikan segala nota ringkas disiapkan sebulan sebelum exam. ( bukannya esok exam baru siap, confirm tak lekat apa dibaca dalam otak), jangan contohi perbuatan saya k.

So, untuk celebrate my happiness coz of my result. I spend full RM100 that night for shopping. tadaa. Pergi je carrefour dengan niat memang nak membazir & entertain myself..clothes & nice food for myself. hehe..malangnya, mood terganggu sekejap kerana de orang curi troli aku yang ada barang waktu aku sibuk angkat barang nek escalator. Apalagi aku yang menuruni escalater tersebut berlari sambil menjerit ke pencuri tersebut. Hei hijau ( dia berbaju hijau)..telur aku 2x shj sebut. Sampai je terus ku capai troli ku yang telah ditarik oleh sang durjana tersebut. Secara spontannya trus that man claim saya kemas troli lah. ( kepala hangguk ko dalam hati ku)..de 2 lagi troli kosong kat sebelah ko nak tarik aku punya jugak apa sal ( dlm hati gak ni, pura-pura cool). cecepat amik telur aku beli sedozen tu lelari naik atas semula. fuh..dalam keadaan kritikal nak alihkan barang pun ada lagi manusia yang sempat terlintas di kelapa fikirannya untuk mencuri. Siapa sangka dalam kita bergembira sebenarnya kita bakal berduka. Tak terbayang jika aku termengah-mengah ke lambat sikit ke trun tak perasan my troli mesti aku de sejarah silam kehilangan telur. ( telur ayam gred A yang paling mahal sekali aku amik). Bakal menjadi perkara yang lucu buat diri aku. Tapi alhamdulillah ianya tidak terjadi. Dapatlah aku makan telur dirumah yeah..

Short story for short break before start new semester lagi this january. Semoga murah rezeki dan lebih cemerlang dalam pelajaran dan hidup lagi pada tahun mendatang. Amin.

P/s - Nak gi beijing, nak jugak...

No comments: