aktiviti menyengalkan badan dan otot

agak pasif dalam posting agenda dalam blog ini kerana kehilangan mood yang ketara atau fokus semakin hilang ke arah aktiviti lain selain memblog. tapi aku cuba jugak kerana ada satu dan dua orang yang sudi nak jengah blog aku sekadar membaca dan mengambil berat tentang aktiviti terkini aku. tq yea. im touched.

after exam hari tu, bersungguh - sungguh aku workout for dancing classes kerana aku rasakan masa yang free harus diisi dan tiada lagi ruang untuk menghadap buku wat seketika yakni 2 bulan ni. Setiap petang, cuba ku luangkan sekurangnya 1 jam or 2 jam untuk bellybutton, reggathon, techtonic, chakra, dangdut remix or merengue. Maybe ramai yang tak familiar dengan term tersebut. Well aku pun tak berapa paham, yang penting aku suka, minat, enjoy, fun and sweat like crazy. Namun nak bina stamina agak mencabar dan perlukan masa yang lama. Masih lagi mengah walaupun dah 10 kali pg klass. Memang low stamina. Not sport type kan. cam tu la gayanya. tapi x per. terasa tercabar apabila berada dikelilingi akak and auntie yang dah anak 2, 3, 5 atau nenek yang umur 50 tahun jauh lebih aktif, agresif dan high stamina dr kita yang muda dan belum beranak. tercabar-tercabar dan memaksa aku pergi kelas lebih kerap.

tetiba weekand dpt main futsal, waduh memang terbukti lah kelemahan stamina tu. nasib jadi keeper tp bidang terjun je sebenarnya. sbb mana de experiance main bola or if main hand sport pun mana pernah jadi keeper. its my 1st time experiance. Ok 1st game kantoi 2nd game sebab banyak bolos. then kecut terus for next game, kene pass to someone yang more tougher for that job. aku lemah lembut kan ( cet). pintu gol tu terasa sangat besar & tinggi kan. Lawan plak asik bg bola tinggi maka kantoi la aku. Its ok, at the end kami dapat la no 4/6 huhu, nasib la bukan last. tu je penting.

akibatnya. satu badan menjadi sakit, sengal dan memerlukan tukang urut paling best didunia untuk menyelesaikan masalah ini. tapi aku penggeli jadi kenelah urut diri sendiri. hope dapat meneruskan lagi aktiviti sengal ini di masa hadapan.

p/s - aku sangat suka workout, cuma penyegan, pemalu dan takde teman yang best nak diajak. jd aku pg kelas dance sesorang huhu. kesan dari workout adalah lebih cerdas dan cergas semasa buat kerja di ofis. insyallah sedang cuba menjadi perkerja berdisiplin dan berwawasan.

No comments: