11 ramadhan

11 ramadhan, syukur kerana masih berupaya untuk berpuasa dan bernafas di muka bumi ini, tak banyak aktiviti riadah dapat dilakukan gara-gara berkeadaan limau senantiasa. berangan untuk mengexercisekan diri tetapi tidur lebih menggembirakan hati. Teringat kekata atuk yang dalam keadaan marah memarahi cucunya yang puasa umum sahaja, tidak puasa mata or telinga kerana kami sibuk menonton cerita di tv and mendengar hotfm di radio. Kekadang boleh follow tetapi acapkali lebih kearah puasa perut and mulut sahaja. Semoga jadi lebih baik dari bulan ini, itulah azam aku , kita , kami orang and korang semua. nak jadi baik je tapi usahanya tak der. Apalah nasib badan hehe..padan muka diri sendiri.

syukur jugak ramadhan kali ini, aku memasak direct sehingga ke ramadhan 11 ini, cepat2x balik dari ofis tujuannya nak memasak kat umah, cam rasa ada tanggung jawab nak masak, betul la penat mak-mak orang kalo pas balik kerja nak memasak untuk keluarga, ishish sian plak kat mak aku mesti kene masak untuk anak-anak dia, tanks ma atas jasa mu tak terbilang itu. yg penting skill masak rasa cam dah improve la, aku cuma perlu masak sikit kari ayam, asam pedas ikan dan sayur lemak untuk puas kan hati aku dalam dunia memasak ini. apa pun perempuan feelnya mesti pada dapur jugak hehe.

tgh setup berbuka bersama member2x, salah satu aktiviti sosial di bulan ramadhan ini. hopefully dapat berjumpa rakan-rakan lama di suatu tempat makan yang akan ditetapkan nanti ok. Ok lah salam ramadhan semua. jangan lupa berterawikh.

2 comments:

mr_jayzack said...

aku pun masak hari hari..
hehehehe..
kirenya aku bakal bapak mithali la yer..hehehe

elliashah said...

alhamdulillah, aku doakan kita semua jadi bapa ibu yang mithali ok.