Land desktop - Acad Civil 3D


engineer era baru kena tau kai land desktop. ia adalah sejenis kekeras lembut yg kita boleh kt install dalam pc or notebook kita..Boleh dapat dr cetakan lanun mahupun produksi yang halal.

akhirnya buat julung kalinya, aku (DON ZA) berganding bahu dgn miss sicilly (nama mafia wars kami) berjaya mengaplikasikan command acad 3d dan apply ke dalam land dekstop. kami telah berjaya mengxrefkan drawing kosong ke dalam acad drawing seterusnya menjana terrain 3d polyline ke atas polyline kami dan menjana elevation ke atasnya. Hasilnya dapatlah kami invert level yang ditengah2x diantara 2 titik. Masa yang diperuntukkan adalah jam 10 pg hingga 6 ptg, pada hari ini. ( tak termasuk masa 1 thun lalu yg asik gagal mencuba).

Kepada yang ingin mencuba sila cekalkan diri dan minda anda serta fokus terhadap perkara yg ingin anda buat. Target selepas ini adalah gunakan Acad 3d untuk calculate earthworks dan generate ground terrain modelling menggunakan survey data or lidar survey.

P/s - posto direka buat yang paham sahaja. Yg tidak paham boleh tanye yea (yg minat belajar sahaja digalakkan) kepada yang bukan sila ke page lain. thank tribute to our bos

2 comments:

pja said...

aknyer ACAD 2010..lg latest seyh..hehe

elliashah said...

eleh..nk kata dia advance lah tue..ehm pija bila boleh start menabung tabung kita tu..ko dah key in rm40 huhu..

aku nak wat amazing sabah or bali ni..hehe ko dan aku mesti ada..