People come and go

Dunia adalah nyata dan realitinya memang tak indah.. haha
actually nak bermadah puisi seperti si empunya melerai fantasi tapi saya tiada bakat kejiwangan atau romantis puitis maka lebih baiklah kita berterus terang..saja

21 April aku telah mendapat panggilan kontrak JKR ( repeat JKR ok)..untuk jadi Civil engineer contract for service. Dan kene laporkan diri pada 4 hb mei, so apa yang saya buat adalah menyimpan surat tu dengan bebaik kat dalam beg balik kampung dan melupakan terus panggilan tersebut. Ya allah adakah keputusan yang tepat telah saya buat..hanya saya sendiri tahu apa saya buat kesan dan akibat serta kebaikkannya..

banyak opinian sy cari untuk solve isu confuse terima atau reject tersebut..Saya mensasarkan untuk bertanyakan kepada rakan-rakan yang sememangnya kontrak atas jawatan itu, dan tak mungkin nak tanye pada mereka yang permenant krn saya tau jawapan streotaip mrk. Terima kasih kepada bob hajime, azriey_wa , hidayah sweetmanjusang and Kak yanie ku serta K awin and My bos Mr hasnizal serta my precious parents yang telah memberikan ulasan terbaik mereka dan hasil penilaian masing-masing maka lahirlah satu keputusan iaitu REJECTION with honours ( haha mana datang honour ni ntah)..

Semoga keputusan yang aku buat ini adalah tepat dan semoga pintu rezeki yang lebih baik ada untuk diri ini. Sebenarnya aku tak sabar dan tamak serta ego kerana tidak sanggup melepaskan peluang untuk aku practice designs in structure and infrastructure. Masih banyak jenis designs ingin aku buat dan impikan. Mampukah aku menjadi good designer who able to apply good engineering concept and provide practical value engineering. Boleh tapi dengan masa sayang.

Aku ucapkan juga tahniah pada Kak Awin (ofismate aku) yang bakal berkahwin pada Mei ini dan juga membuat keputusan untuk mengambil jawatan kontrak JKR tersebut. Semoga bahagia melayari bahtera perkahwinan nanti ye. Tahniah jugak kepada Dr. Ir Kamil. Technical Director HLA kerana akhirnya berjaya menyiapkan PHD nya setelah bertahun-tahun terbengkalai dan boleh memberikan MC haram kepada kami engineers. Segala jasa dan tunjuk ajar dari korang berdua, maki hamun dan caci merba akan kami kenang sampai bila-bila. Tak dilupakan jugak pada kenalan baru aku di HLA Mr yuss yang juga telah pergi berbakti di JKR, lepas ni ko akan ada teman yang baru boleh bergeng bertiga dengan awin zairul andteman korang lepak di lib*tut JKR ok. Tahniah semua.

Mereka pergi sekarang dan mungkin aku akan menyusul kemudian. Siapa tahu?
Sekarang aku memang dalam mood sangat untuk menggembirakan diri aku memandangkan cuti sem aku hanya la 1 bulan sahaja iaitu Mei. Banyak rencana aku bulan ini, harap semuanya berjalan seperti yang dirancang.

Farewell Dr. Ir Ahmad Kamil Arshad

Farewell Engineer Yussry

Not yet Farewell Miss Norazuin, becoming Mrs. Hazarul soon

Me Stay at the same place

P/s - Tengah planning jadi organizer relahati kepada aktiviti BBQ and Piknik ex BAA di Hutan Lipur Kanching Templer Park Rawang. Hopefully yang dekat di Selangor and KL dapat join, if orang dari N9 JB & PAHANG dapat join sekali pun best.

3 comments:

`narumi said...

hihihi... org yg gmbar paling bawah tu x becoming mrs sape2 ke?

elliashah said...

blum lagi jadi mrs sesiapa largh..tgh sediakan form ni..letih juak haha

eda said...

yup.. tinggal laa kita yg x seberape nih.. adehh