IBU. MANDI . ANAK SEPUPU SAYA


Selamat Hari Ibu, mama ku tersayang moga ko dapat beribu-ribu.
( sms ini diberikan oleh abahku kepada mamaku)
Mama pun tergelak sambil berkata nak kahwin lagi ker sampai nak ber ibu-ibu hehe..membuat lawak selorohnya.

Aku jugak pada ptg jumaat telah attend steamboat dinner dgn ex-aysk, walaupun aku tau eachtime memang aku tak feel attend the reunion but im happy sebab bersosial kerana Im not sosial skrg (ngdap buku and works jer..damm fedup)..tapi tak sangka ada one of my friend wat sales for trip, girlfriend largh..jadi when discuss about beijing dia boleh kasi 5 hari 4 malam for RM700 per pax. (Serius ker leh pakai, tapi pasal member insyallah bleh pakai)..Perbincangan lanjut akan di buat kemudian..

Jadi cerita sebenarnya adalah, pas habis makan aku terus pergi mendapatkan cupcakes selamat hari ibu di tesco ampang (1st time sampai drive sendiri)..selamat idup. drip kak elynda..riso tak sedap tapi alhamdulillah hasil kerja tanganya sangat menarik dan kek boleh tahan sedap. jadi aku recommended for friends to beli ok. at this site. http://elynda-art.blogspot.com/


Then terus aku pickup ayah aku (jam 11.30pm) dan gerak ke highway Ipoh ( balik bukit tagar jer) menggunakan lebuhraya duke yang aku dok rekemen orang sepanjang hari sebab aku baru jer terexcited menggunakan lebuhraya tu siang tu. hehe ( ini bapakla drive tukar kat highway). Sampai umah jam 2.00 pagi, dah lewat sangat tak leh tido layan citer hindi lama, mahsyuk memang layan tau2x tertido..

Pagi2x nya ktorang dah bangun, sbb janji nak bawak mama sempena mothers day ke hotspring sg klah. ( saja celebrate awal ikut suka hatila). Massage-2x badan dengan air panas disana. Kami berempat tanpe ada apa-apa persediaan terus bersiap dan bergerak ke sana. Mandi and breakfast pun tak payah hehe.Dalam jam 10 dah sampai sana dan kami berempat mama abah aku n emmy telah berendam di air sejuk sampai jam 12 hingga muka aku burnsakit2x..merah2x..adoii pastu pindah dok air panas sampai jam 2 ptg. Mandi air panas cam mandi air sejuk siap main lawan-lawan menyelam. Permainan anak ayam, bapak ayam and ibu ayam pun berlangsung semasa mandi air sejuk.

Kesian sebenarnya dah lama mama and abah tak pergi berjalan. Bila anak dah kerja ini barulah diorang boleh merasa semula aktiviti berjalan since 97 eco-crisis. Walaupun tak semewah dahulu tapi kakak akan cuba sediakan yang terbaik ok. Tengok mama kita actually cam lawak sangat sbb boleh diajak berjoget menari serta lumba lari dalam kolam. Nasib mama still young tak reach 50 lagi jadi bolehla layan kerenah ikut je apa kita buat. Sakit lutut takde lagi ok lah nie. Tapi akibatnya semua meleper letih sbb banyak exercise dalam air. Dalam kete and rumah semua meleper abih..ngantuk + letih. Tapi yang paling penting semua orang have fun. Sebelum semua tido petang jam 4 tu, semua telah menghabiskan seketul sorang cupcakes hari ibu yg cute serta buah2xhan bidor cecah. Terus tido..( teruk betul diorang ni hehe)..

Malam tu kulit aku sakit lagi..pedih2x..tapi aku gahkan untuk folo parents aku pergi jumpe pak long sbb sepupu aku yang tua 3 tahun dari aku dah ada anak yang ketiga kali ni puteri namanya. Tak sangka cousin aku dah ada ramai anak, hensom2x plak tu anak dia. sbb ikut bapak dia yang segak itu. Anak gegurl dia ni pun putih sangat, walaupun still kecik tapi skin dia dah jadi pinky2x..mean dia ni orang putih la nanti hehe..Ni anak sepupu aku yang cute2x nie..Akif, haikal and puteri. (bila nak ade anak buah, eh anak sendiri hehe)



hari ahad plak aku telah berpiknik seramai 3 dara pingitan di Sg gabai, ulu langat, bengkak kaki betis kerana tak ku sangka ada tangga yang sangatlah tinggi. nasib ada stamina haha (kunun). Minggu lepas dan minggu ini adalah masa berpiknik..huhu enjoy daa

P/s gambar mandi tidak dapat dipaparkan kerana terdapat unsur-unsur 18PL, pepaham jelah. ( tak sabar untuk piknik with my exclassmate BAA ump ti rawang 16 mei ni, in progress nieh)

No comments: