merdeka week..

minggu merdeka buat diriku...
alhamdulillah dapat jugak empunya diri pulang ke rumah selepas banyak banyak kerja melanda diri sebelum cuti..ingat sempat nak wat posting wish untuk merdeka tapi x sempat plak..

apa-pun saya ucapkan pada semua warga malaysia

SELAMAT HARI MERDEKA YANG KE 50 Tahun


merdeka kali ni memang tahap layan lah..sebab pesta 3 hari berturut di KL..tapi seingat aku..satu celebration merdeka pun aku x pernah pergi...terasakah aku kerana tidak menyokong keramaian kemerdekaan di dataran merdeka..
bukan apa..kalo aktiviti menengok kawad di pagi hari bersama keluarga..menariklah jugak sebb aku ni minat kawad tapi kalo nari-nari memalam hari ni yang malas betullah sambutannya..aku x berminat sangat untuk menjadi salah seorang penonton setia yang berebut-rebut bersama ratusan orang sekadar untuk melihat dgn lebih dekat mereka-mereka yang menari..(not my style la)..
kalo ikutkan pun aku x pernah pi konsert memana..melainkan satu kali dulu ada team brothers datang kat stadium skol aku wat konsert...jadi warden pun kasi la pi tgk...hebat bukan stadium ada kat skol aku..alah sbnrnya..belakang pagar sekolah tapi nampak jer cam stadium tu skool kami yang punyer...

merdeka..merdeka..merdeka..

aku perasan plak news pasal G.W Bush yang keep on praising our PM ..well takut plak aku kenapalah syok sgt nak praise our country..well korang tau lah B*** camanakan...baik-baik tetapi menakutkan negara orang lain..harap-haraplah dia x nak lah nak buat-buat hubungan baik dengan kita ni..susah nak bayar balik jika kuasa besar ni mintak sesuatu dari kita..
eh..malas lah citer pasal bush..ceh aku tetiba je concern pasal negara..well merdeka daykan..kita mesti bagi pendapat skitlah..

untuk minggu ini kerja aku adalah hantar surat praktikal pada syarikat contractor n consultant pastu wat servis betulkan PC kat ofis paksu aku..punyerlah banyak virus..brontok.. worm..trojon..unindentified virus pun ada..si kaspersky plak asyik dok jerit jer..bingit telinga dengar..aku doklah pakar tapi setakat install update..bukak pc ..pasang balik..cek modem ni bolehlah..(tapi dalam otak rasa cam terror gak bila semua virus sudah hilang)..huhu..

lagi satu kerja giler aku adalah pi teman antar adik aku pi ALAM..akademi laut malaysia jam 1.00 pagi sampai sana jam 3 pastu balik KL sampai jam 5..pastu bleh plak bangun sudah jam 6.30 dan 7 siap mandi then stay kat ofis paksu aku hingga semua staff masuk kerja jam 8.30 pagi..giler2x ngantuk tapi bolehplak bangun..bangga plak aku..tapi sian adik aku sbnarnya..xder tiket nak balik melaka jadi pepandailah decide nak balik esoknya ..kononnya ada alasan kukuhla..tapi warden ker ntah apa la..CC org panggil tepon dia malam jam 11 mintak dia balik jugak skang..apalagi kelam kabut then kena marah ngn bapak aku ler..sbb tgh tadi jam 1 petang bpk aku dah ofer nak hantar tapi dia tunjuk terror dan baik hati dengan katakan x payah..katanya dia dah kautim ngn warden dia..sekali kena paksa balik gak..(haha)
sian..tapi aku sonok plak sebab dapat pi tgk environment alam...memang nampak high classlah..adik aku dok kat hostel PACIFIC namanya...

benda-benda lain plak..oohh aku dok KL ngn sist aku ..HANIS..tiap2x hari kami bangun pagi n dah siap mandi..sebb org masuk ofis 8.30 pagi jadi before that dah siap n tolong kemaskan ofis paksu..setup sana-sini bukak econ pasang line tepon kemas pantri bukak computer..pasang lagu skit n kutip2x la apa-apa sampah yang ada..kami berdua wat ehsan kat ofis paksu. xder bayar gaji tau..bila staff datang jadi bleh lah kuar jejalan kat Pandan Kapitol Mall..wah banyak baju cecantik dan jacket jeans lelawa..RM 40 jer plak tu..aku termangu dan target nak beli next week bila aku balik nanti ..hehe jadi bolehkatakan tiap2x hari tgh melepak jejalan di situlah...
satu gik pi lepak Jaya jusco kat Taman Maluri..pastu jumpa satu buka consice civil engineering handbook yang sangat best..sebb ada gambar bending moment..dan aku ni x pandai bending moment hehe..dan berharga RM 83.30 shj. tapi aku xder ongkos dan booking jer buku tu untuk dibeli dimasa akan dtg..

itu ajalah kehidupan aku sepanjang berada di KL ..jadi bertambahlah wish list aku untuk barang-barang semasa yang perlu dibeli. jacket jeans dan buku handbook tadi..



No comments: