Lelaki Merajuk

Topik yang jarang dihadapi jadi apabila mendengar orang bercerita mengenainya kita lupakan sahaja. Bila sendiri mengalaminya barulah terasa susah jugak yea topik ini. Jadi buatlah sedikit research owner terhadap topik ini untuk mencari ilham apakah cara terbaik untuk menanganinya.

Oh rupanya caranya adalah tidak menangininya sangat. Bukan terhegeh-hegeh untuk memujuk orang itu. Oh begitu rupanya. Jadi let it be (biarkan cool maksudnya) bagi masa bersendirian untuk elakkan serabut dan masa pikir sedalam-dalamnya. Dengan syarat tidak terlalu lama and set the time limit.

Haha kelakar tetapi penting jangan diambil remeh. Sebenarnya sedih juga bila orang tu merajukkan. Terasa hati. Sebagaimana kita perempuan merajuk begitu juga dengan lelaki. Cuma perempuan kekerapan dia tinggi banyak sikitlah. Jadi berpada-padalah, kurangkan merajuk, tingkatkan komunikasi and prestasi. Aik betulkan macam melodi pulak rasanya. Maksudnya tingkatkan tolak ansur.

Lupa pulak buku yang Man from Mars and Woman from Venus tu memang best. Kepada yang kurang pengetahuan macam aku ini membaca buku tersebut sedikit sebanyak membantu komunikasi dan mengajar kita memahami serta cara bertolak ansur. Jadi disarankan bacalah buku tersebut jika korang asyik salah paham jer dengan partner korang pastu tuduh asyik tak paham korangkan. Pastu bila aku search the net memang banyak ayat telah ditarik keluar dari buku tersebut dan digunakan serata alam. Cuma translate je lain-lain bahasa. Selamat membaca.

P/s - rasanya blog ini macam dah nak berubah imej ke my feminin side sikit..uish malu..

No comments: