Alahai bintulu..


Alahai bintulu, sebagai seorang yang jiwanya penuh dengan segala aktiviti baik pagi, petang, malam dan hujung minggu, maka berada di Bintulu alahai lemah jiwa mak nie. Dahla patah kaki tidak mempunyai transport nyata (kereta) serta pengangkutan awam yang jauh menyebabkan haku terperuk sahaja di dalam suites yang serba mewah ini.

Hanya minggu pertama sahaja haku berkesempatan untuk bersiar-siar tapi tidak minggu ke dua mahu tiga atau seterusnya. Pelbagai usaha telah dilakukan dengan menghasut (mengajak cara baik) rakan taulan yang ada untuk berjimba ke sana kemari. Namun usaha gagal, ramai (2-3 orang shj) sibuklah konon. Akhirnya bersendirianlah aku di bilik mewah ini. Aku berjanji untuk pergi jogging pada hujung minggu (janji manis shj).

Semoga tidak terlalu kembang apabila pulang ke tanah air.

Nak jadi cerita..kat sini makan kurang pedaskan. Maka hari ini orderlah suatu kuey teow yang pedas tapi pedasnya lebih pedas dari yang malam semalam yer kak. aku yang order berkata. Maka hasilnya sampai ke aku memanglah bapak pedas sampai tak habis tak boleh makan. Bukan selonggok cili diberi tetapi selonggok lada hitam dihamburnya. Maka panas angin la mulut dibuatnya. Padan muka diri sendiri hambik ko hati ku pun berkata.

Menyesal aku order begitu, x pedas pun tak mengapalah asalkan sedap. 'BOS' pun dah bagi peringatan sila kurangkan makan pedas bahaya boleh menyebabkan kanser perut, eee menakutkan haku sahaja. baiklah saya menurut perintah.

P/s - stress tetapi sebenarnya nyaman, sangat peaceful mind duduk di bintulu ini, tak de masalah langsung, azam nak kurangkan makan pedas untuk kesihatan

No comments: