Chapter baru di Bintulu



View dari bilik hotel aku berlatarbelakangkan laut Bintulu
Akhirnya setelah lama berkira-kira jejaklah kaki ku jua di bintulu. Hari ini adalah hari pertama aku dan menginap di Hotel new world, Bintulu. Hotel memang terbaik dari segala segi. Cuma jarak dari hotel ke tempat kerja mungkin akan memberikan sedikit kesukaran buat diriku. Tapi akan cuba ku atasi masalah tersebut.

Perkara yang perlu dilakukan di bintulu adalah bekerja. Walaupun menetap selama 2 bulan sahaja di hotel serba canggih ini, tetapi aku perlu kerja dan pikul tanggungjawab yang telah diamanahkan. Ada banyak rintangan yang terpaksa dihadapi untuk mendapatkan job ini untuk memastikan diri sampai ke sini dan akhirnya bekerja. Aku gahkan diri juga demi memuaskan hati demi pencapaian diri sendiri.

Tak sabar rasanya nak menempuh hari esok, apa yang akan berlaku dan menemui ramai lagi rakan sekerja yang baru. Aku berdoa agar segalanya berjalan dengan lancar dan menjadi seperti yang dikehendakiNYA. Amin.

P/s - rindukan geng gunung hukhuk

No comments: