Genap 3 bulan kerja

Hari ini nak cerita kerja baru saya. Saja cerita pada blog untuk rujukan diri sendiri pada masa hadapan. Hari ini rupanya genap 3 bulan saya berada disini.

Pengalaman saya, saya dapati saya adalah dalam project management team tapi kena ada pengetahuan technical dalam planning, civil, proses dan operasi. Ingat kerja di company yang gah lebih mudah ekoran banyak benda sudah sedia ada. Maklumlah suka membuat assumption.

Dahulu saya background technical siap designer lagi. Sekarang beralih arah ke sebagai client, owner dan pelabur. Jadi berada di side ini kita sangat berhati-hati dengan kewangan dan pihak mana yang ingin kita melabur.

Objektif saya beralih arah adalah untuk mendapatkan exposure international project, berurusan dengan pihak luar , meningkatkan keyakinan diri dan keupayaan serta penguasaan bahasa inggeris.

Memang objektif diatas semakin dapat dicapai. Kerana projek yang sedang diuruskan sekarang memenuhi kriteria diatas. Tambahan pula saya mendapat seorang superior yang bagus yang membantu perjalanan kerja saya.

Setakat ini, saya ok dengan segala yang berlaku dipejabat. Semuanya free flow haha. Apa-apa pun kawan-kawan akulah benchmark aku dalam bekerjaa. Aku senantiasa nak jadi bagus macam bash, azam, bd and semua budak koriev yang lain. Antara semua, koreivians memang bagus-bagus semuanya kerjaya diorang.

Maka lagi 3 bulan saya akan habis probation. Begitu cepat masa berlalu. Sungguh tak sangka saya melalui t tahun ini dengan kerja di klcc. Mampukah saya bertahan untuk 3-5 tahun kehadapan. Hanya masa yang menentukan. Impian saya untuk menjadi seorang tenaga pengajar masih belum terkubur.

Oklah gtg

P/s satu trip international this year, sydney here i come

2 comments:

x-m(kazikarin) said...

I think u are the benchmark i need to pass. Not the other way around ye dear

elliashah said...

Wow, touching. I'm also so proud of you Azam, may god bless you all the way. Amin