bulan february bulan beku

Feb adalah bulan yang tak pernah cukup hari dan bagi aku bulan ini adalah bulan yang beku.
aku telah declare beku kerana aku membekukan duit yang tak de tu dan segala aktiviti luaran aku yang menggunakan duit jika ada seperti berkelah di sg yg ada di malaysia ni. kat hotspring ker..kat klcc ker dll tempat yang buang duit aku byk.

pd masa yg sama ku just attend kelas everyweek. dan last week adalah minggu yg mana kepala ku seperti membengkak disebabkan nak menahan segala memori ilmu yg ku dapat dalam kelas drpada keluar. sbb if the mr knowledge get out habislah sy camne nak study ni...sbb tu ada kuar status ku yg kepala seperti sotong sumbat tu. bayangkan kelas foundation yang byk kira-kira tue details penuh panjang siap kita x paham lagi..kelas sampai jam 8 pm pun kita tak sedar. punyalah nak kasi paham trus dlm kelas..agar kita tak payah buang waktu kat luar tuk studi..konon sangatlah aku ni...

after feb ni, perkara aku nak wat sbb aku tak tahan apabila duit membeku adalah:-

1) have a few wayang trips
2) step on sg gabai piknik or frim
3) g gym habiskan free trial kat semua place yg ada folo akak ofis
4) hair treatment
5) bukak tabung aji tuk aku & mak bapak aku
6) g shopping bj 2-3 helai
7) find good meal replacement
8) beli buku
9) guna voucher free aku beli spectacles vincci yg nk sgt tu
10) casing hardisk, CPU & dptkan 1 rekon notebokk for my sist..

banyaknya kehendak aku next month ni..perasan tak semuanya perlukan duit..
lepas sebulan bekukan duit..bulan seterusnya korang akan habiskan duit extra dari yang usual month. sama cam diet jugak..if korang gegilar tak makan (kurang la vit korang + not a good meal plan) memang berat korang turun, tapi next month korang makan lebih byk dr bulan lepas then ko jadi gumuk balik berganda2x..

ish x nak aku..aku dah letih nie...byk kerja wahh..

p/s - study mode + miss my ump frens.

No comments: