MEngr of Structural Engineering

Master of Engineering in Structural Engineering, wow. macam x sangka jer dapat peluang nak sambung studies dlm master, x pernah terpikir pun tapi bila kerja rasa macam kurang ilmu sahaja, jadi sbb tu aku decide untuk further study. konon-konon dapat tingkatkan ilmu dan dapat jadi lebih pakar. hohoho.

actually hari ni, aku dapat tau aku dpt offer dr utm semarak kl utk wat structural engineering. sungguh menggembirakan. tapi bad news plak, bila discuss ngn mara diorang x offer scholarship lagi dah. skang semua pembiayaan dr mara dikehendaki bayar balik. especially yang ambil master programme n above. so punah dan kecewalah harapan nak further kat luar. sbb rasa x sanggup nak berhutang seminimum 100K semata nk dok uk. sbb tu lah dapat wat kat local pun rs hepi. hutang pun cuma 20k jer. kalo amik mara, byr balik pinjaman tanpa interest. rsnya better dr ptptn kot. sayang master diorng x bg compatible loan lagi. ingat nak pinjam tanpa byr balik. huhu

so. aku kene cekalkan hati dan wat pilihan. cuma ada 3 minggu jer lagi, reg utm 20hb december. jadi kene prepare 2k untuk registration, 1.5k bila week ke lapan dan baki 1.5k b4 exam. hoho.
giler byk duit, mana lah aku nk cekau. amik ptptn lagi..kalo bleh x nak dah asik tertipu jer.

oklah, just nak share my feelings toward the offer yang I dapat hari ni yearp. amin. semoga inilah jalan yang telah ditetapkan untuk aku, further study local jer kurang hutang.

3 comments:

eda said...

huhU~ chaiyokkkk sis.. aku tau ko leh buat.. ko amek by course ke by research?... good luck n well done at the same time tau.. sbb ko berani buat decision.. aku nie asik tangguh je kan.. huhU~.. lepas nie aku menuntut ilmu ngan ko plaks.. hihi..

elliashah said...

tq eda kun, kalo apa2x aku tak tau sure aku cari ko punyer sifu of structures. doakan aku berjaya okies. amin. sesame kita study okies.

Sabrina said...

chewe, nanti sambung Master kat UTM Johor ek?? =D Congratz!!!

Am in Johor!!! Will do practical in Pasir Gudang.