best buddy

minggu lepas hangout dgn ex-bdk kusess yang dah lama n tak pernah aku jumpa lagi selama 4 tahun yang lalu, cuma mek saja yang ku hubungi. Yang lain ibarat dah senyap menghilangkan diri.

mek,aku,terselit Salindacherie,maya and dee

yang attend x lah ramai, just kami 4 orang guls. (Izzati@mek, Maya, Deehani and me).4 bdk baru yg dulunya masuk kusess dgn harapan baru. Tapi impian tidak sekabar rupa. buat kami, berada di bumi kusess bukanlah sesuatu yang dapat dibanggakan atau ingin dikenang sampai bila..pendek kata tak de patriotism untuk kusess di hati kami. yang mengeratkan kami 4 orang adalah persahabatan yg terbentuk atas landasan masing-masing menerima pengalaman ngeri berada di bumi kusess..

kami tetap akan menjadi sahabat yang sentiasa menyokong antara satu sama lain.
alkisahnya, semua orng ada citer n agenda hidup sendiri:

maya n dee masing2x meneruskan pengajian di peringkat master dlm bioteknologi and urban design..alhamdulillah semoga korang belajar lebih tinggi lagi..

mek pula tleh bekerja 1/2 tahun jadi treasurer officer di HSBC bank, Masjid jamek..status gajinya tidak pernah diexposekan kerana khuatir akan kena belanja orang setiap kali berjumpa kwn2x lamanya ..hehe dan aku pula..tgh praktikel..dan dalam usaha keras untuk sambung belajar ke UK (beranganlah sgt ) dan mencari kerja dgn pihak consultant..impian nak jadi design engineer.

Semoga rakan-rakan aku ni berjaya dan mencapai impian masing-masing. Aku sayangkan korang semua ok.

1 comment:

Anonymous said...

ya, itulah nilai sebuah persahabatan. ia sangat beerti jika kita tahu menilainya. sahabat sukar dicari ganti so pandai-pandai ler kita menghargainya...daa