Neraka & mimpi

today valentine day. tapi sbg muslim xder hal lah event hari nix heran langsung sbb aku x sambut pun. tp sempena hari ni gak,malam tadi aku nak citer aku mimpi satu suasana yg sangat dahsyat, sampai bgun pun lambat akibat x set alarm last night. nasib sempat gak kejar bus pi ofis.

perihalnya terjadi di Ind_ _ _ _ _ _ ..untuk menguruskan management sekolahadik beradik aku. tapi setibanya di sekolah. Ia sebenarnya seakan seperti tempat yang sunyi dan klasik. Penat gak cri dimanakah pelajar dan cikgunya..aku n mama aku serta adik aku mencari lagi lah sampai seluruh sek.tiba pd satu kawasan dimana ..ramai pelajar perempuan shj dan semuanyaberperangai tak senonoh dan tidak lagi Islam. wow..aku ngn mama terkezutbukan main..apa teruk betul keadaan sek disini..paling kesian adalahguru (rasanya) yg sedang berkhutbah untuk menyedarkan bdk2x tue..dgn tiba2x aku n mama juga telah menjadi ekstermis Islam dan joinsama-sama menyampaikan dakwah pd mereka..jeritan pekikan lolongan sana-sini..kelamkibut dan gamat rasanya..berusaha nk wat diorng niterharu n titiskan air mata.. berckp smpai jam2x..jam lamanya..namundiorng ni buat bodoh..dan dunno saja..ktorang sampai menangis-nangissbb segala usaha utk sedarkan diorng ni x berjaya..dan semuanya akan pergi ke neraka..jahanam..

then..bila tau semua akan pg neraka aku pun terkejut..ceh mimpi..nasib mimpi tapi aku beristigfar banyak2x..sbb mimpi nix best langusng dan sangat bg pengajaran kat diri aku ni yg selalu jer leka dan lalai..aku jd takut dan debar2x jugak..ni alamat untukaku ker just mainan setan nak kenakan aku..bila pikir memang gerunsapa suka sgt nak g neraka..woo..woo..takut betul..so aku muhasabahdiri ku jer..

hopefully aku akan sentiasa menuju kejalan yg baik2x..AMIN banyak2x kan la solat dan ngaji..insyallah

No comments: