akhirnya

akhirnya..
itulah perkataan yang aku ketemu apabila dapat memperoleh internet setelah 2 minggu aku x main tenet dan aku telah pun berjaya menjalani latihan industri selama 1 minggu...di HLA associates sdn bhd..aku sering bertanya adakah aku telah membuat keputusan yag tepat atau adakah ianya silap. berkenaaan dgn tempat LI aku akulah..
bila dipikir semula, terkilan pun ada tapi orangnya di HLA semua baik-baik jadi aku biasa-biasakan diri aku sajalah..well apa yang aku buat kat ofis.memang x tahan..betull
aku x suka duduk kat atas kerusi mengadap PC dari pagi sampai ke petang ..aku dtg punya lah awal jam 8 walaupun ofis hour jam 830 tapi aku balik awal..hehe 535..orang lain balik semua nak dkt pukul 6. biasala bdk internship buat apa jer kalo dok kat ofis kan..
untuk 1st week ni tak banyak la yang aku buat sendiri melainkan aku dikehendaki belajar semua perkara..antaranya baca-bacalah master plan klang, progress report project beseri, interim report, inception report, tender document and design wet sediment basin and drainage..

nasib aku baik sbb ada kak awin and kak eda..x derlah sunyi sangat pastu boleh jalan-jalan jer dalam opis cam bapak akunyer ofis..haha..pastu lelari kalo lewat masuk ofis sbb pi makan KFC..kegemaran kak awin..dia punya pasal ktorang ikut jer pi makan..

pastu..supervisor aku ..senior engineer memang damm cute giler lah..pastu baik giler lah..cakap cool jer..adoii..nasib dia jadi supervisor jadi xderlah aku rasa nak melarikan diri sangat..suka tanya ok x..kat aku...aku plak jujur sangat pi cakap boring kat dia..adoii..silap gak tapi aku kena meluahkan perasaan aku apabila berada di ofis..memang boring..tapi dia dok gelak jer..hehe nasiblah dapat aku yg ckp terus-terang nie...

well masuk 2nd week lebih interesting la..walaupun aku manyak study jer kat ofis pastu siapkan tender document tapi oklah kalo dok ofiskan..aku telah diberikan cth drainage and stilt untuk aku develop sendiri akunyer sheet. tujuaannya supaya aku ada material nak show kat UMP bila nak present nanti..wah aku sendiri pun x pikir..tapi supervisor aku yg pikir..baguih betull..haha..puji supervisor sendiri jer aku ni..

well..by the way im just so happy being in HLA..sbb orgnya baik..kalo jahat memang aku nak lari..dah la elaun ciput hehe..jgn pikir duit..pikirkan pengalaman yg diperoleh nanti..adalagi 22 minggu yer..

hopefully, minggu2x yg mendatang ni dapat aku tempuhi dengan rasa seronok dan menggembirakan..semoga hidup aku sentiasa ceria..

4 comments:

Sabrina said...

Well, that's what interns do..

though we might feel bored, but it's the experience that count. =)

Glad ur already safe doing your practical..

Enjoy urself there! Take care chewe.

Nana said...

HLA tu apa?

elliashah said...

hla is a civil consultant firm..we prepared tender document for client to give to the contractors..
hla is the combination name of our three owner..hassim..l..a..bla bla..dont remember lar..

Anonymous said...

salam nk tanye sikit,ade tak student degree mechanical engineering buat intern kat sane mase awak dulu?thx