detik-detik akhir yg busy

busy atau sibuk, word yg x pernah lari sejak satu dua menjak ni, baik sebelum cuti raya sampai lanni sibuk, sbg pelajar final year inilah cabarannya, aku suka hidup dalam keadaan busy ni tapi makin busy makin kita malas nak wat kerja dan kerja yang dihasilkan pun x berkualiti sbb masa yang sgtnyer singkat.

bertungkus lumus siapkan PSM sblm cuti dah hantar legalah skit, masa raya memang ronggeng, tapi sebaik jer jejakkan kaki di kolej, kerja yg selama ini ditinggalkan menimpa aku dengan menimbun sekali. kena siapkan 3p (projek professional practice), nama canggih tapi kerjannya pun canggih, kena design dari bangunan, paip, tank sampailah ke longkang..lama dah buat kerja ni tapi x siap-siap.

on the same time kena wat entrepreneur, subjek usahawan, tujuannya agar ktorng ni jadi usahawan muda berjaya pada masa hadapan, kena wat rancangan perniagaan dari prinsip yang satu sampai la berapa aku pun tak tau..7hb ni kene present reportnya tapi tugas dalam group x bg-bg lagi, biasalah semua student sibuk psm, luper pasal subjek ni.. on the same time gak kena wat bussiness brief kat new location di Indera Mahkota..kiranya ada 2 kerjalah nak kena hantar ni pd 30hb..alah kena study skit sbb ada test 2 sekali.

then mau x mau, kena siapkan project management yg ada 3 assignment tu, ad group, ind dan kerja projek 2 juta ke atas, tapi aku pun x pasti, hahaha yang penting kena hantar sebelum minggu final exam..warghh..

dan paling mendebarkan adalah buat presentation..event baru yg akan muncul adalah projek sarjana muda 2..pada 29,30 1 dan 2 (next week ni)..pastu masa study week akan kena present 3p dan EIA..apa lagi yerk...

betulah digosipkan bhw minggu ni bermula esok ada seminar civil 3 hari berturut, tapi benarkah..mungkin tidak..aku tau hari ahad saja..manalah dtg 2 hari lagi tue..
nilah detik2x akhir yg dilalui oleh aku ..walaupun hanya sebulan lebih saja di UMP namun aktivitinya mengalahkan berbulan lamanya..

semoga aku berjaya melalui sem akhir ini dengan jaya. doakan presentation aku berjaya. AMIN

No comments: