Balik raya cina di malaysia

Semalam agak susah untuk aku melelapkan mata ekoran bibir kiri atas ku Bergerak-gerak sehingga keesokan hari ya di tempat kerja. Lalu ku google dan menjumpai beberapa petanda kalau bibir Bergerak ini maknanye nak jumpa kekasih, nak menerima kabar gembira, kejayaan la, keamanan dan kerjaya. Wah wah sungguh memyeronokkan petanda tersebut. Tetapi tidak lah ku percayai, Cuma memang menggembirakan apabila bos membenarkan aku cuti dan aku memperoleh ticket home leave. Passage aku. Ini barulah betul kabar gembira. Dapatlah aku bercuti dan berjaya cina di tanah air sendiri. Berjumpa rina dan new baby boy rayyan yang baru Lahir 1 feb yang lalu. Bertemu keluarga dan sanak saudara. Bunyi macam nak beraya. Memang pun raya cina.

Aku pun Amik kesempatan ini untuk Amik Kursus Yang patut dan menyelesaikan beberapa perkara yang mampu. Harap masa seminggu yang diberikan ini dapat dimanfaatkan sebaiknya. Kesian rasanya diri ini kerana caca Merba ku rasa jadual hidup dan kerja. Tidak termampu untuk aku meng uruskan majlis di kala aku jauh jauh. Aku berdua sahaja agar dimudahkan jalan untukku. Jika ini memang ketentuan untuk aku insyallah Ada jalannya.

Berdebar rasanya, bukan pasal majlis tetapi pasal tiada ketetapan dalam kerja. By akhir feb ini mungkin Akan terjawab segala persoalan. Jika aku sah bekerja Dimana barulah aku dapat berbincang lanjut dgn my fiancé our next act. Masing-masing dengan misteri hidup yg tiada lagi ketetapan. Bila blur begini tiada keputusan untuk kami. Rasanya ini dugaan hidup yang perlu dihadapi.

Harap bila balik ini, my mind clear dan bersemangat untuk resume kerja Dimana sahaja aku berada. Go Milan, go Yokohama, go Canada, go kl, go Bintulu. Oh I love London hehe.

I wanna go to Spain and Paris on March yeah..

2 comments:

Hadramawt Kingdom said...

Salam. sy slalu baca blog akak. akak ni senior ump sy..hee. Skrg keje mana? bestnya dpt travel around the globe. europe plak tu. btw, congrats in advance for ur wedding!

elliashah said...

wslm. hehe tanks nadz. susah nak cari my junior ump around my circle ni. skrg masih di keje di milan, insyallah kalau berubah kita updates je dalam blog hehe..

memang best dapat jalan europe, peluang sekali sekala dalam hidup.