Kecelaruan ingin membeli rumah



Hanya mimpi sahaja jika ingin memperoleh rumah seperti diatas pada usia muda remaja begini. Semestinya setiap manusia mempunyai keinginan mempunyai rumah sebijik yang besar, bilangan bilik yang ramai boleh memuatkan ibubapa, anak-anak dan menantu masing-masing, ada swimming pool, kelengkapan gym, sauna or jacuzzi persis hotel 5 bintang, ruang makan dan beristirehat dengan ruang yang cukup besar dan selesa dilengkapi home theater untuk menonton wayang bersama keluarga serta kitchen kabinet yang cantek untuk isteri rajin memasak di dapur. Ntahlah, dah kaya cam gitu mesti nak pakai bibik kan. haha lupakanlah sahaja impian permaisuri kat atas ini.

Daripada diatas kita downgrade pada rumah keluasan 900sqft je, pastu 3 bilik 2 bilik air, bilik stor sebagai tambahan dan carilah rumah yang ada menawarkan fasiliti gym, kedai dan swimming pool untuk dikongsi bersama masyarakat lain. Sebenarnya niat dihati tersangat-sangat nak membeli rumah sekarang lebih-lebih lagi apabila aku telah berada didalam keadaan 'homeless' tidak berumah ini. Teringin nak duduk di kondo tetapi kondo yang santek datang dengan harga yang sangat mahal. Keupayaan diri menjadi ukuran. Aku ingin menjadi orang yang bersederhana dan tiada bebanan hutang dalam hidup.

Maka pengorbanan harus dilakukan dengan mengorbankan segala impian dan harapan ingin duduk kediaman bak istana. Memadailah ianya rumah baru milik hak aku sdn. bhd. Perlu diusahakan sebelum aku ingin meninggalkan zaman bujang ini.

Aku inginkan kediaman seperti berikut:-

Harga: 150-250k sahaja
Lokasi: Ampang dalam radius 5km dengan mana-mana LRT Station / Area aliran LRT cth Bangsar/Pantai Dalam/Kerinchi/Setiawangsa/Gombak/
Jenis: Freehold
Tenure: 30 tahun
Facilities: Nak ada pool, gym, surau & kedai2
Others: Santek comel mata memandang and New Property

Motif: rumah ini adalah hak milik tunggal aku seorang sahaja senang untuk buat investment dimasa hadapan and park adik-beradik aku yang memerlukan rumah diawal alam pekerjaan mereka di kuala lumpur. Insyallah.

No comments: