salam hari raya 2011

As salam

Raya kali ini persiapan lebih awal dari biasa kerana bimbang akan kemungkinan tidak mendapat bonus, maka duit raya dan baju raya haku dan adik telah dibeli lebih awal dari biasa. Jangkaan haku memang tepat, tapi tetap bersyukur kerana masih mendapat duit raya walaupun sedikit, sekurangnya dapat membelikan kasut baru buat haku dan mama.

Raya kali ini jugak lain kerana setelah berpuluh tahun kami beraya di kampung nenek sebelah mama, akhirnya tahun ni kami memasak dan beraya dirumah sendiri kerana auntie belah ayah haku bersama anak-anaknya ingin berkumpul dan beraya bersama. Maka buat pertama kalinya juga aku menunaikan solat raya di Masjid Sg. Dusun selalunya di Masjid Gedangsa. Terasa luar biasa sebab haku memang tidak pernah beraya sebelah ayah haku sejak dari kecil lagi. Inilah namanya perubahan hidup. Apabila meningkat dewasa haku sudah memahami dan dapat menerima segala perubahan yang berlaku dalam hidup. Aku jangkakan jika aku yang sudah berkahwin barulah akan beraya dirumah ibubapa sendiri. Rupanya peluang itu datang lebih awal. Semoga silaturrahim antara kedua belah keluarga dapat ditingkatkan.

Raya kali ini jugak tidak sempat hendak keluar berjalan kerana terlalu ramai masyarakat yang datang beraya dirumah nenek(wan), maka anak beranak sepupu sepapat bertelekulah dihadapan tv menghadap segala cerita hantu best di tv. Kali ini raya manyak baby, maka sangatlah letih menarik perhatian baby yang comel-comel itu. Semuanya cute dari umur 5 tahun sampailah baby 3 bulan.

Itu jerlah perihal raya 2011, banyak menghabiskan masa di rumah. Kepada kengkawan maafkanlah salah silap saya jika ada yang terasa hati tersinggung perasaan tanpa haku sedari. Semoga segalanya baik dan bahagia sahaja. Selamat hari raya maaf zahir dan batin.

No comments: