Aku yg bersyukur

Alhamdulillah, aku telah berjaya menempuhi beberapa dugaan dalam berjuang untuk belajar dalam peringkat ijazah sarjana ini. Walaupun ada beberapa kekangan dan cabaran dari subjek, masa, kerja ofis, kawan dan diri sendiri, akhirnya masa untuk menentukan kesungguhan dan ketekunan kami hampir tiba. Aku telah dibenarkan untuk bercuti selama beberapa hari demi untuk meluangkan masa untuk diri sendiri. Aku teringin nak balik ke kg. Akan aku peruntukan sebaik-baiknya masa yang akan ku perolehi ini. Aku yakin, aku tidak diberikan kesempatan ini semata-mata aku yang ingin tapi telah diberikan berlandaskan kesanggupan aku ini. Semoga aku memperoleh keberkatan dan petunjuk dari Allah. SWT.

Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya.
-Surah Al-Baqarah ayat 286

1 comment:

pja said...

ya btul..
sememangnya ujian yg melanda lebih mematangkan kita..
selagi berkemampuan selagi itu kta di uji..
oneechan..hwitin'..~