new life new works

watcha, akhirnya dapat jugak aku mencuri masa untuk mengekspreskan perasaan berkeceramuk stress tahap dewa ini. walau sesibuk mana pun aku ini tidak akan ku lupakan blog sesawang aku yang banyak memberikan aku kesedaran dan cara aku memuhasabahkan diri sendiri.


hari ini dah lebih sebulan aku ditempat baru, first day datang memang very welcoming, dengan notebook dan introduction to all staff berjalan dengan baik dan agak details, dari level eksekutif ke manager, senior manager and general manager. so untuk 1 months ni, assignment aku terima adalah settlekan initial study for winter construction at satu place di US nie. so banyak dekstop study tahap master phd level yang aku buat. rasa hebat lak asik baca journal and buletin news luar negara..haha tahap poyo. tapi aku rasa hepy and best jer sebab maybe this type of job memang my style kot, not structural, more general and more logic and very coordinate.


got a chance to hit gym a few times, after this paling teruk pun akan pergi jua sbb nak hit sauna.

tapi new life ni seriusly memang serius, everyone sangat hectic about their work. jadi i pun kene jadi as hectic and crazy hardworking like semua orang. takkan i nak ketinggalan. so i kena sangat perlu really need paceup myself. jadi kat opis akan bersungguh-sungguh belajar sampai i pandai dan berjaya contribute dalam apa-apa meeting serta mampu jawab apa orang lain tanya.


pendek kata i suka ar my new life, gi kerja de nek train, nek kete halfway, ada jalan kaki, ada gym for fitness, ada time for makan in group, ada masa tuk diri sendiri dimana i kan suka lone ranger. ada shopping mall, ada cubicle yang privacy yang tinggi. opis yang senyap, opis yang tak berapa sejuk aircondnya. ada place nak jogging pepetang. well it suits me. yeah. and of course work in a tower, a taller building. cewah..so full of entertainment. yang penting weekand free dan aku boleh marathon, hiking serta explore waterfall





tapi tetap stress adalah dgn mr berat. tetap tak mahu pergi breakup meninggalkan diri ku lagi. aku x perlukan mr berat lagi dalm hidup aku. akan terus berusaha paksa sampai kau pergi ok. semoga tahun depan aku dapat hilangkan kenangan mr berat dalam hidup ini.


p/s mahu hidup dengan lebih gembira dan bermakna dan bermaruah.

No comments: