terpukul

setelah sekian lama, hari ini detik aku terpukul dan tersiat-siat rasanya apabila mendengar kata-kata yang tidak berakal yang dicernakan dari seorang yang cetek pemikirannya kerana tidak mengerti bahawa kata-kata tersebut boleh merosakkan pegangan diri. aku menggunakan istilah pegangan walaupun kawan-kawan aku sememangnya ramai yang bijak pandai untuk mentafsir apa yang aku cuba suratkan.

kawan-kawan mengenali aku sebagai seorang yang serius tetapi senang dibawa bergaul dan tidak pernah sama sekali aku membicarakan masalah aku jika besar mana pun sesuatu perkara itu.aku sentiasa gembira dan menyenangkan. jadi ramai yang tidak dapat mengetahui apa sebenarnya yang tersirat dihati aku sesungguhnya aku sendiri tidak suka berkongsi rasa hati aku dengan orang lain. tetapi hari ini aku berasa sangat terpukul dan hati aku berasa sangat sakit seperti disiat-siat, rasa seperti disaluti kegagalan dan adalah manusia yang gagal didunia ini. aku tak dapat nak membincangkan masalah aku dengan sesiapa. aku hanya mampu menulis agar membenarkan rasa hati aku sedikit terluah dan hanya mampu berdoa kepadaNYA agar aku terus kuat.

walaupun pada masa ini aku rasa perlu berlari ke suatu tempat yang tidak mengenali aku agar dapat aku mulakan hidup baru, tapi itu adalah mustahil kerana aku tidak dapat lari dari kenangan lalu. kenyataannya aku terpaksa menghadapinya. Inilah suratan kehidupan aku.
semoga aku diberi kekuatan dan petunjuk untuk melakukan yang terbaik. Amin

2 comments:

isma said...

hey my dear..why?slalu nampak haidar bergelak ketawa je..chill ya fren :)

isma said...

hey my dear..why?slalu nampak haidar bergelak ketawa je..chill ya fren :)