minggu malas dan buhsan

minggu malas dan buhsan!!!!
minggu ni adalah minggu 7 pembelajaran di UMP..jadi tinggal 7 minggu lagi untuk diteruskan sebelum melangkah ke praktikel aku bulan disember ini..
banyak masa terluang minggu ini namun sifat malas aku mengatasi segala-galanya pada minggu ini. Target aku minggu ni nak siapkan 3 experiment untuk final projek aku tetapi lab dan pegawai sainsnya plak cuti 4 hari ..jadi aku x tau nak wat apa dengan masa aku yang free banyak sangat ni..
patutnya aku pi update pasal industrial training tapi sebabkan dah terlalu banyak sgt prosedur kat hepa..(student n alumni)..untuk gunakan tepon n fax dia..kononya hanya registered and approved program jer bleh guna..kalo camni susah la bang hep oit...susah kan student jerlah tau..aku pun x taulah entitled hepa untuk apa??..(pedulilah diorg nya ofis)...
aku sbnrnya nak sgt amik master kat UMP tapi biler pikir balik aku akan jumpa dengan staf2x yang macam ni ..aku rasa baik x payahlah..nak ke berkawan dengan mereka yang sememang x berkenan di hati ini.. rasa hipokrit plak bile berada dengan mereka ni tapi kita optimistic..ler...its ok kot..
jadi baik aku kerja dulu..tapi bolehker mampu ker and layak ker..aku ni nak pi kerja bagai seorang civil engineer..wellwellwell..its challenges and difficult..
bila dah final year ni memang aku rasa aku x layak nak wat apa-apa..aku ni x bagus sungguh..aku saja yang tahu perihal diri aku camna..walau camna kwn2x aku support aku..aku jer tau yang aku ni x bagus..but i dont know and tired to improve myself..
back to old stories..
then..banyak masa terluang tadikan..kami pun pergilah buang masa dok tangkap gambar untuk kad matrik baru..ceh..muka cam cipan jer tangkap gambar..ketara giler..bencilah..dah lah akak yang jaga tu garang giler dan karek..kutuk 2x fakulti aku..dia tu ntah bagus ke dok..nak hina-hina orang cam gitu..well pepaham lah..dah lah lambat..x punctual..ingat sejuk ke pepetang terik ni..rimas..sebb tu semua gelisah saja nak tangkap gambar..please ler understand student..nak ktorang treat professional..but diorang pun xder professiolism...
ntahlah...apabila buhsan ni dan malas inilah jadinya..semua yang dibuat dalam hidup serba x kena..wakakah..pastu aku balik bilik main game hampir 6 jam gaklah..bentilah kekejap nak solat dan pi tandas...huhu
nilah kehidupan aku untuk minggu ini..kepala otak aku hanya pikir nak balik umah sahaja ni..dah malas dah nak pikir pasal assignment dan PSM dan aku nak terus pergi balik umah dan mintak kerja la woii..
mama..saya mahu pulang..pulang...
mama wait for me..!!

No comments: