friends no more..

last night I went dinner with my housemate i called kak ma, we have some chat about friends..
kma has been working for 10 years site expr. Currently she works at office as TA for Hla
Then the topic begins...

Kma: friends will disappear when all of us working.
Me:I said no la..ye ker..how come?
Kma:people pretending that they all busy all the time..
me: pretending..ehm maybe i guest..x tau lagi
Kma: if we sms them, they wont reply..if we email them..they also wont reply..is it we call busy larr..how come la they all can be busy yea.? they still dont have family to commit. aah they just dont ever think and remember me larr..
me: erk..me telan air liur..( x pernah sedar pun)..tapi macam mengalaminya..hohoho..xperlah kak mungkin betul sibuk..
kma: xla, akak dah face 2 face dgn dia. just dia kata dah kerja ni malas nak respond pada sms ko..just being lazy.
me: wooo..woo..cam tu ker.? jgn pikir sgtla kak baik kita mkn dulu mee bandung and telur bungkus kita ni lagi best..

its finish there, and we change to another topic..huh relief.

Pastu balik aku pun berfikir, mungkin ada benar kata-kata housemate aku ni. sbb sekrang ni apabila semua kawan-kawan dah hilang maka kita akan berbalik semula pada famili kita. nampaknya hangout dgn adik beradik jerla lepas ni. kalo harap member sorang pun dah x respon baik yg dekat..jauh lagilah..

Moral of the story: Aku akan sentiasa respon member2x aku mesej walaupun lambat. Sama sekali tidak akan di abaikan. harap2x kengkawan macam itu gak?

No comments: